پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۴۰۸
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
مجتبی توانگر در نامه‌ای به محمدامین آقامیری با اشاره به فناوری‌هایی، چون هوش مصنوعی و تأثیرات شبکه‌های اجتماعی و اینترنت بر زندگی مردم نوشت درک به موقع از تحولات فناوری و اقدام درست و به موقع، لازمه‌ی جایگاه مهم و حساس مرکز ملی فضای مجازی است. توانگر رویه فعلی سیاست‌گذاری IT در کشور را باعث ایجاد یک بن‌بست معرفتی و عملی دانست که نتیجه آن تسلیم در برابر تحولات جدید است: «نمی‌توان در پی پیشرفت، رشد و توسعه بود و در عمل، انگشت خود را به نشانه تسلیم بر دکمه فیلترینگ (مسدودسازی) فشرد. سیاست‌های فیلترینگ فعلی به معنای تسلیم و ابراز عجز در برابر تحولات جدید است.»

شعار سال: رئیس کمیته دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال مجلس در نامه‌ای به دبیر شورای عالی فضای مجازی فیلترینگ را تسلیم و ابراز عجز در برابر تحولات جدید دانست.

توانگر: سیاست‌های فیلترینگ، به معنی تسلیم در برابر تحولات جدید است
مجتبی توانگر در نامه‌ای به محمدامین آقامیری با اشاره به فناوری‌هایی، چون هوش مصنوعی و تأثیرات شبکه‌های اجتماعی و اینترنت بر زندگی مردم نوشت درک به موقع از تحولات فناوری و اقدام درست و به موقع، لازمه‌ی جایگاه مهم و حساس مرکز ملی فضای مجازی است.

او در این نامه نوشت که با توجه به گستره استفاده از فضای مجازی شورا باید اقدامات عاجلی برای توسعه زیست بوم انجام دهد و در قدم اول سیاست‌های کلان را مشخص کند.

این نماینده با اشاره به اینکه برخی درک صحیحی از تنوع دیدگاه‌ها و مطالبات عمومی ندارند نوشت: «ترغیب کسب‌وکار‌ها و عموم جامعه به مشارکت، پیگیری و تشویق گفتگو در سطوح مختلف محلی، ملی و بین‌المللی میان خبرگان فناوری در سطوح فنی، اقتصادی و فرهنگی ضروری است. خلاصه آنکه نمی‌توان با نگاه‌های بسته مانند کشور‌های کمونیستی، دور کشور دیوار کشید.»

در این نامه همچنین آمده است: «ضمن احترام به تجربیات، نمی‌توان با افکاری که دل در گرو دانش و روش‌ها و اقتضائات ۴۰ سال قبل دارند در توسعه هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال و فضای مجازی تصمیم‌گیری مؤثر و کارآمد داشت.»

او همچنین در زمینه فیلترینگ نوشته است: «اینکه هنوز عده‌ای در شورا و لایه‌های تصمیم‌گیر فضای مجازی تصور می‌کنند با مسدودسازیِ گسترده می‌شود فضای مجازی را مدیریت کرد همان‌ها هستند که با روش عصر حجری می‌خواهند کشور را اداره کنند. در حالی که رهبری حکیم انقلاب از هوش مصنوعی و کوانتوم سخن می‌گویند مایه تعجب است که هنوز برخی هم همتشان بر این قرار گرفته که نوآوری را در فن‌آوری‌های مسدودسازی فضای مجازی در کشور به کار گیرند!»

توانگر رویه فعلی سیاست‌گذاری IT در کشور را باعث ایجاد یک بن‌بست معرفتی و عملی دانست که نتیجه آن تسلیم در برابر تحولات جدید است: «نمی‌توان در پی پیشرفت، رشد و توسعه بود و در عمل، انگشت خود را به نشانه تسلیم بر دکمه فیلترینگ (مسدودسازی) فشرد. سیاست‌های فیلترینگ فعلی به معنای تسلیم و ابراز عجز در برابر تحولات جدید است.»

رئیس کمیته دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال مجلس در انتها ابراز امیدواری کرد که با نقشه راه ترسیمی در شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی در آینده فناوری‌های قدرتمند به ظهور ایران اسلامی هوشمندتر، مقتدرتر، عادلانه‌تر و شکوفاتر بینجامد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت زومیت، تاریخ انتشار:۲۲ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: 406154، www.zoomit.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین