پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۲۶۹۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
رئیسی در خصوص فعالیت کولبران اظهار داشت: این شکل فعالیت عده‌ای در قالب جا‌به‌جایی کالا و کولبری را قبول نداریم و قطعا مشکلاتی را هم برای خودشان و همه برای منطقه به دنبال دارد.

شعارسال: رئیس جمهور از آغاز ساماندهی منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان خبر داد.

فعالیت فعلی کولبران را قبول نداریم

سید ابراهیم رئیسی اکنون در نشست خبری پایانی سفر دو روزه‌اش به کردستان با خبرنگاران رسانه‌ها اظهار داشت: از خبرنگاران رسانه ملی و سایر رسانه‌ها برای پوشش برنامه‌های این دو روز تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور تصریح کرد: حضور ما در این سفر پیگیری مصوبات سفر قبلی است که گزارش معاون اجرایی در شورای اداری مبنی بر اقدامات انجام شده در دور اول و کار‌های در دست اجراست.

وی افزود: کار‌هایی که در این سفر تصمیم گیری می‌شود به همت دست اندرکاران دولتی و با همکاری بخش خصوصی و تعاونی و مردم به ثمر بنشیند.

شرکت‌های بزرگ در کردستان سرمایه‌گذاری می‌کنند

رئیسی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری نیاز استان کردستان است، افزود: با چند شرکت سرمایه گذاری بزرگ تفاهم‌نامه‌های منعقد شده که در این استان سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس جمهور از آغاز ساماندهی منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان از فردا خبر داد و با تاکید بر اینکه کردستان دارای ظرفیت بسیار زیادی در زمینه سرمایه‌گذاری است، گفت: در این دور از سفر، تفاهم نامه‌هایی با شرکت‌های بزرگ برای سرمایه گذاری در کردستان منعقد شد.

وی در ادامه بر ضرورت ساماندهی وضعیت تجاری و مناطق مرزی استان تاکید کرد و افزود: تبادلات مرزی در استان می‌تواند بسیار مفید باشد، ضمن اینکه در کردستان زمینه توسعه صنعت گردشگری و صنابع دستی و تبادلات مرزی سه حوزه است که باید برای آن برنامه ریزی شود.

تاکید بر تحریم اسرائیل

رئیسی با تاکید بر قطع ارتباطات در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و ... کشور‌ها با رژیم صهیونستی، خاطر نشان کرد: آنچه که مقام معظم رهبری در این خصوص فرمو‌د‌ها اند یک خواسته مهم است که کشور‌های منطقه باید تما‌م ارتباطات خود را با این رژیم قطع کنند.

رئیس جمهور گفت: در دیپلماسی وزارت امور خارجه و هم چنین با رؤسای جمهور کشور‌های منطقه نیز در این خصوص گفتگو‌هایی داشته ایم و بر قطع ارتباطات تاکید کرده ایم.

دولت در انتخابات کاندیدایی ندارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: دولت خودش را موظف می‌داند انتخابات را با مشارکت بالا، ر‌قابتی و کاملا امن برگزار کند.

رئیسی با بیان اینکه ما به دنبال برگزاری یک انتخابات رقابتی هستیم که این انتخابات جلوه‌ای دیگر از مردم‌سالاری دینی را به نمایش خواهد گذاشت، گفت: ما به عنوان دولت کاندیدایی نخواهیم داشت، اما زمینه مشارکت مردم را فعال خواهیم نمود تا شاهد حضور باشکوه مردم در انتخابات باشیم.

فعالیت فعلی کولبران را قبول نداریم

رئیس جمهور در خصوص فعالیت کولبران نیز اظهار داشت: این شکل فعالیت عده‌ای در قالب جا‌به‌جایی کالا و کولبری را قبول نداریم و قطعا مشکلاتی را هم برای خودشان و همه برای منطقه به دنبال دارد.

وی به ساماندهی وضعیت کولبران تاکید و گفت: در دولت سیزدهم تلاش دا‌ریم با ایجاد گذرگاه‌های مرزی امنیت کولبران را فراهم کنیم.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصرایران، تاریخ انتشار: 12آبان1402، کدخبر: 914929، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین