پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۳۲۷
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۰
رئیسی با تبریک سال جدید و تقارن آن با ماه مبارک رمضان از اقدامات دولت در ۳۰ ماه گذشته و انجام ۴۵ سفر استانی خبر داد.توضیحاتی که انتقادات چندی را سبب شد. برخی از منتقدین بیان می دارند که با وجود تداوم محبوبیت رئیسی در بین مردم، توانمندی بعضی از مدیران دستگاه های اجرایی بدلیل ضعف در انتصابات (عدم شایسته سالاری و انتصابات بعضا محفلی) از یک کارشناس ساده هم پائین تر است. رئیس جمهور در نخستین روز کاری سال ۱۴۰۳ در دفتر خود پذیرای جمع زیادی از مدیران و کارگزاران کشوری و لشکری شد. در اولین روز کاری سال ۱۴۰۳ ، سران کشور‌های روسیه، هند، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و بلاروس در پیام‌های جداگانه‌ای فرارسیدن نوروز و سال نو خورشیدی را به رئیس جمهور و مردم ایران تبریک گفتند.

شعار سال: ابراهیم رئیسی در سخنرانی خود به مناسبت آغاز سال نو اظهار داشت که نوروز در ایران با آداب اسلامی مانند صله رحم همراه بوده و بهار امسال با بهار قرآن و روزه داری قرین است لذا بروز محبت ملت ایران شکل ویژه تری داشته و در دعای تحویل سال از خداوند تغییر و دگرگونی احسن الحال را می‌طلبیم. سال ۱۴۰۲ سال پر فراز و نشیبی همراه با حوداث مهم بود و هم شیرینی داشت و اتفاقات تلخ، اما برآیند اتفاقات سال رشد ایران در همه بخش‌ها بود رهبر انقلاب سال ۱۴۰۲ را رشد تولید و مهار تورم نامگذار کردند و تلاش دولت برای تحقق آن متمرکز شد.

پیام نوروزی رئیس جمهور در سال ۱۴۰۳ ، دیدار با مدیران

رئیسی با ارایه گزارشی از وضعیت بخش‌ها و حوزه اقتصادی در کشور بیان نمود که سه سال متوالی است که کشور، رشد‌های بالای ۴ درصد را تجربه نموده و این در حالی است که میانگین رشد اقتصادی در دهه ۹۰ کم‌تر از یک درصد بوده است. برخی مدعی بودند که تورمِ ٣ رقمی در راه است، اما آمار نشان می‌دهد که تورم نقطه به نقطه، از حدود ٥٥درصد به ٣٥درصد رسیده و تورمِ کل، چیزی حدود ٤٠ درصد خواهد بود.
وی با بیان اینکه در مسئله مسکن، هم «عقب ماندگی در ساخت» وجود داشت و هم «بلاتکلیفی»؛ لذا بعد از رفت و آمد چند دولت، هنوز ٢٤٠ هزار واحدِ مسکنِ مهر را تحویل نداده بودند که این موضوع برای دولت تعهد ایجاد کرد. امروز بیش از دو میلیون و ٤٠٠ هزار مسکن در کشور، در حال ساخت است و نیمی از مسکن‌های مهر هم به مردم تحویل شد و نیم دیگر هم در دست اقدام است.
رئیسی با بیان‌اینکه دولت ما افتخار دارد که به نام «دولت مردمی» شناخته می‌شود و در کنار مردم است. در دولت سیزدهم، ۴۵ سفر استانی انجام شده؛ اولویت این سفرها، توجه به مطالباتِ مردم و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و مهم است.
وی خطاب به جوانان و نوجوانان بیان کرد، فرزندان عزیزم؛ بدانید با اتکاء به توان، انگیزه و اندیشهِ شما و به فضل پروردگار، «ایرانِ فردا»، به مراتب، آبادتر، پیشرو‌تر و پیشرفته‌تر از «ایرانِ امروز» است. قدر شما را می‌دانیم و با تمام توان، برای باز کردن مسیر پیشرفت شما، تلاش خواهیم کرد.

پیام نوروزی رئیس جمهور در سال ۱۴۰۳ ، دیدار با مدیران

تعداد بازدید : 1

 

پیام نوروزی رئیس جمهور با انتقاداتی چند مواجه شده است. برخی از منتقدین بیان می دارند که با وجود تداوم محبوبیت رئیسی در بین مردم، توانمندی بعضی از مدیران دستگاه های اجرایی بدلیل ضعف در انتصابات (عدم شایسته سالاری و انتصابات بعضا محفلی) از یک کارشناس ساده هم پائین تر است. این ضعف، ضعف عملکردی برای دولت سیزدهم را سبب گردیده است.

 

تبریک نوروز ۱۴۰۳ رئیسی به سران و مردم کشورهای حوزه تمدنی نوروز و دریافت پیام های تبریک از سران پنج کشور:

سید ابراهیم رئیسی در پیامی، ضمن تبریک فرا رسیدن رستاخیز طبیعت و گاه رویش زمین و آغاز سال 1403 هجری خورشیدی به سران و مردم کشورهای حوزه تمدنی نوروز تصریح کرد، نوروز، این آیین سراسر مهر و کهن که ریشه در فرهنگ و تمدن غنی و هزاران ساله مردمان این پهنه باستانی دارد، میراثی گران‌بها و نشان از فضیلت و فرهیختگی نیاکانی است که در حوزه تمدنی نوروز می‌زیسته‌اند.

روسای جمهور روسیه، آذربایجان، تاجیکستان و بلاروس و نخست وزیر هند در پیام‌های تبریک جداگانه‌ای فرارسیدن عید نوروز و آغاز سال جدید خورشیدی را به سید ابراهیم رئیسی و مردم ایران تبریک گفته و اظهار امیدواری کردند روابط فیمابین در سال پیش‌رو در راستای تامین منافع متقابل دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

 

دیدار نوروزی رئیسی با مدیران و کارگزاران :

سید ابراهیم رئیسی صبح یکشنبه در نخستین روز کاری سال ۱۴۰۳ در محل دفتر خود در قالب دیدار نوروزی میزبان جمع زیادی از مدیران و کارگزاران بخش‌های مختلف کشوری و لشکری بود.

پیام نوروزی رئیس جمهور در سال ۱۴۰۳ ، دیدار با مدیران

وزرا و معاونین آنها،نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان عالی قضایی، فرماندهان نیروهای مسلح، روسای سازمان‌ها، تعدادی از اعضای شورای شهر تهران، مسئولان نهادهای انقلابی و جمعی از مدیران و کارکنان نهاد ریاست جمهوری با حضور در این مراسم ضمن دیدار با رئیس جمهور فرارسیدن سال نو را تبریک گفتند.

پیام نوروزی رئیس جمهور در سال ۱۴۰۳ ، دیدار با مدیران

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین