پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۶۸۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
در خلال تهیه لایحه بودجه سال ۹۶ نیز، این طرح در دولت مطرح شد تا سهم شرکت ملی نفت ایران به ۲۰ درصد از درآمد حاصل از فروش نفت خام برسد اما تصویب آن به اجماع نرسید و هم اکنون در لایحه بودجه سال ۹۶ کشور، سهم شرکت ملی نفت ایران همان ۱۴.۵ درصد باقی ماند.

شعار سال: سهم شرکت ملی نفت ایران در قالب قانون بودجه از فروش نفت خام 14.5 درصد است. این سهم پس از واریز درآمد حاصل از فروش نفت خام به خزانه ملی، به حساب شرکت ملی نفت ایران واریز می شود تا صرف توسعه و تأمین مالی بخشی از پروژه‌ها که از بودجه عمومی سهم می‌برند، باشد.

طرح جدیدی در دولت و مجلس شورای اسلامی در پایان سال 94 مطرح شده بود تا در سال 95 سهم شرکت ملی نفت ایران از درآمد حاصله از فروش نفت خام از 14.5 درصد به 20 درصد افزایش پیدا کند. این طرح در خلال بررسی لایحه بودجه سال 95 در دولت و مجلس مطرح شد و طرفداران و مخالفانی داشت که در نهایت در بودجه سال 95 نگنجید.

در خلال تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 96 نیز، این طرح در دولت مطرح شد تا سهم شرکت ملی نفت ایران به 20 درصد از درآمد حاصل از فروش نفت خام برسد اما تصویب آن به اجماع نرسید و هم اکنون در لایحه بودجه سال 96 کشور، سهم شرکت ملی نفت ایران همان 14.5 درصد از فروش نفت خام باقی ماند.

در متن لایحه بودجه سال 96 کشور که صبح امروز از سوی رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی ارائه شد آمده است: "در سال 96 سهم شرکت ملی نفت ایران موضوع بند الف ماده 1 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تصویب 93/12/3 ، چهارده و نیم درصد تعیین می شود و سود حاصل از آن معاف از تقسیم سهام دولت است."

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 14 آذر 95 ، کد مطلب: 1257335: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین