پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۱۸۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
'آنتونیو گوترس' به عنوان دبیر کل‌ آینده سازمان ملل در دیدار با 'غلامعلی خوشرو' سفیر و نماینده دائم کشورمان در این نهاد بین المللی، به نقش برجسته ایران در جامعه بین المللی و به ویژه منطقه خاورمیانه تاکید کرد.

شعارسال: آنتونیو گوترس که قرار است از ابتدای سال 2017 میلادی به عنوان دبیر کل‌ آینده سازمان ملل در این نهاد آغاز به کار کند، روز پنجشنبه در دیدار با سفیر کشورمان ضمن تقدیر از سیاست های حمایتی ایران در مورد پناهندگان که وی در دوران کار خود به عنوان کمیسر عالی پناهندگان با آن آشنایی کامل داشت، گفت که به نظر او ایران با موقعیت ممتاز و کشوری با سابقه تمدنی، فرهنگی و تاریخی نقش برجسته ای در جامعه بین المللی و به ویژه منطقه خاورمیانه بر عهده دارد.

وی تاکید کرد که هدف اصلی او به عنوان دبیر کل جدید سازمان ملل، حل بحران های منطقه ای و بین المللی به شکلی مفید و بی طرفانه؛ همچنین تلاش برای کاهش رنج و آلام انسان ها در سراسر جهان است.

نماینده دائم کشورمان نیز در این دیدار ضمن تبریک به دبیر کل جدید اظهار داشت که مواضع بی طرفانه، صادقانه و انسانی دبیر کل قطعا موجب موفقیت وی در انجام وظایفش در قبال جامعه جهانی خواهد شد.

خوشرو با بیان این موضوع که ریشه بحران های منطقه ای را باید در گسترش خشونت و افراطی گری جست وجو کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در همکاری با سازمان ملل متحد در گسترش صلح و ثبات در منطقه از هیچ کوششی دریغ نمی ورزد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل، برجام را نتیجه مذاکرات فشرده و طولانی با اعضای دایم شورای امنیت دانست که نه تنها همه طرف ها بلکه همه اعضای سازمان ملل را متعهد به اجرا و حفاظت از آن می داند که بر اساس مصوبه اخیر کنگره امریکا و تمدید قانون تحریم ایران (ایسا) با تفاهمات بین المللی و تعهدات آمریکا و نیز اهداف برجام مغایرت دارد.

وی از دبیرکل سازمان ملل متحد در خواست کرد که از همه طرف‌های برجام بخواهد تا به تعهدات خود پایبند بمانند.

در پایان این دیدار، نماینده دایم کشورمان از دبیرکل جدید سازمان ملل برای انجام یک دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 19آذر1395، کدخبر: 82339385: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین