پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۸۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
زنگنه گفت: هنوز با هیچ شرکتی به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم و تقریبا همه شرکت‌های معتبر روسی کار مطالعاتی انجام داده و پیشنهادات خود را برای توسعه میادین ارائه می‌دهند.

شعار سال:

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت پس از مراسم امضای تفاهم‌نامه بین شرکت ملی نفت و گازپروم نفت روسیه که جهت مطالعه توسعه میادین چشمه خوش و چنگوله برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: ما با شرکت‌های مختلف روسی از جمله با لوک اویل برای توسعه میدان منصوری و آب تیمور با زاروبژنفت برای آبان و پایدار غرب ، با تاتنفت برای میدان دهلران و امروز نیز با گازپروم برای مطالعه و توسعه میادین چنگوله و چشمه خوش یادداشت تفاهم امضا کردیم.

وی افزود: روسنفت هم از طریق ستاد اجرایی فرمان امام برای میادین یاران ، کوپال ، مارون ، بنگستان و آزادگان کار را دنبال می‌کند البته گازپروم هم کار مطالعاتی را انجام می‌دهد.

زنگنه تصریح کرد: هنوز با هیچ شرکتی به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم و تقریبا همه شرکت‌های معتبر روسی کار مطالعاتی انجام داده و پیشنهادات خود را برای توسعه میادین ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: ما تاکید کرده‌ایم که استفاده از تکنولوژی نو که منجر به ا فزایش بازیافت نفت از میادین در حال بهره‌برداری شود ، برای ما مهم است.

وزیر نفت درباره برگزاری مناقصه برای میدان آزادگان اظهار داشت: مناقصه برای توسعه این میدان به زودی و به صورت محدود با دعوت از برخی از شرکت‌ها برگزار خواهد شد.

وی درباره میزان فروش نفت به کشور روسیه تصریح کرد: ما امروز نیز آماده‌ایم که فروش صد هزار بشکه در روز را تفاهم کنیم که نیمی از آن برای خرید تجهیزات و خدمات از روسیه و نیمی دیگر به صورت نقدی پرداخت شود. در این خصوص نیز قرار شده که امروز ما و طرف روسی مذاکراتی داشته باشند ضمن این که الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه هم تاکید کرده که طی امروز و فردا به نقطه قابل قبول برسیم و رفت‌وآمدها طولانی نشود.

زنگنه در پاسخ به خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا واگذاری مطالعه توسعه این تعداد (هفت میدان) از میادین نفتی به کشور روسیه در راستای همکاری روس‌ها در نشست اوپک و غیراوپک است یا خیر ، اظهار داشت: ما قبلا نیز با روسیه همکاری داشته و تصمیم داریم که با روس‌ها در حوزه نفت و گاز همکاری راهبردی داشته باشیم. همانگونه که همچنان با چینی‌ها نیز همکاری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم که طرف‌های مذاکرات ما متنوع باشند چرا که خواست و نیازهای ما هم زیاد است.

زنگنه درباره زمان امضا شدن قراردادها نیز گفت: در این رابطه اولین کار این است که آنان باید پیشنهاد فنی خود را ارائه دهند و در زمینه چارچوب‌های کلی تفاهم صورت گیرد. بنابراین ابتدا باید به ساختار قابل قبول مالی برای بازگشت پول برسیم.

وزیر نفت در ادامه درباره افزایش قیمت نفت تصریح کرد: کسی نمی‌تواند به طور دقیق بازار را پیش‌بینی کند اما قیمت‌ها به حول و حوش 54 تا 55 دلار می‌رسد و سیر تغییر قیمت‌ها رو به بالاست البته هنوز یک بشکه هم از بازار کم نشده و قرار بر این است که از ابتدای ژانویه به مرور میزان تولید کاهش یابد.

این مقام عالی وزارت نفت با اشاره به اینکه من به آینده بازار نفت خوشبین هستم ، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مطلب این است که اوپک و غیر اوپک به این نتیجه رسیدند که باید برای سلامت بازار و بازگرداندن توازن بین عرضه و تقاضا فعال باشند و بازار نیز این مساله را باور کرده است.

وی در ادامه درباره اینکه با توسعه این میادین چقدر به میزان تولید اضافه می‌شود؟ ، توضیح داد: این شرکت‌ها باید پیشنهادات خود را به ما ارائه دهند و ما نیز برآورد کنیم که به چه میزان می‌توان از میادین برداشت کرد.

زنگنه افزود: مهم‌ترین بحث این است که طرفی که کار را انجام می‌دهد مطالعه و بررسی داشته و با استفاده از بهترین تکنولوژی، پیشنهادات خود را در این خصوص که چه میزان در برداشت از میادین تغییر حاصل می‌شود، اعلام کند. پس از آن می‌توان مذاکرات نهایی را انجام داد چرا که بحث تولید و توسعه میادین نفتی با خرید پالایشگاه و تجهیزات متفاوت است زیرا ما با موجود زنده‌ای مواجه هستیم که عکس العمل نشان می‌دهد.

وی درباره زمان واگذاری توسعه میدان آزادگان جنوبی به توتال نیز اظهار داشت: این شرکت نیز مانند بسیاری دیگر از شرکت‌ها علاقمند به همکاری در این میدان است و ما نیز هنوز مشخص نکرده‌ایم که توسعه این میدان به کدام یک از شرکت‌ها سپرده می‌شود در هر صورت به زودی زمان برگذاری مناقصه این میدان را اعلام خواهیم کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار خبر 23 آذر 1395، کدمطلب:437502 ، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
0
در سال 2017 احتمالا قیمت نفت به 40-50 دلار می رسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین