پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۸۹۹
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
ایران با تولید 14 میلیون و 848 هزار تن آهن اسفنجی در 11 ماهه نخست سال 2016 مقام نخست را در تولید این محصول در بین کشورهای جهان بدست آورد.

شعارسال: ایران با در اختیار داشتن منابع بزرگ سنگ آهن،‌در سال 2016 توانست بیشترین میزان تولید آهن اسفنجی را به خود اختصاص دهد و در این زمینه صدرنشین باشد.

بعد از ایران کشورهای هند و مکزیک به ترتیب با تولید 12 میلیون و 953 هزار و 4 میلیون و 858 هزار تن آهن اسفنجی رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

این آمار که توسط انجمن جهانی فولاد منتشر شده است نشان می دهد که بعد از این کشورها، عربستان سعودی،‌ آمریکا،‌ مصر،‌ قطر، ‌کانادا،‌ آرژانتین و آفریقای جنوبی قرار دارند.

با نگاهی به میزان تولید 10 کشور برتر در این زمینه مشخص می شود که تولید ایران و هند به شکل معناداری از سایر کشورها بیشتر است و از همین رو رسیدن به حد تولید این دو کشور بسیار مشکل خواهد بود بنابراین تا چند سال ایران می تواند با قدرت مقام نخست تولید آهن اسفنجی را برای خود حفظ کند.

از همین رو باید در کشور تلاش شود تا چرخه ارزش افزوده صنعت فولاد کامل شده تا درآمد و ارزآوری بیشتری از این صنعت نصیب ایران شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار خبر 5 دی 1395، کدمطلب: 171252 ،www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین