پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۲۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
پلاژ بانوان، ازجمله پروژه‌های عظیمی است که پس از اجرای آن ضرورت اصلاح این پروژه از سوی مسئولین شنیده شد. سازه‌هایی که پیامدهای زیست‌محیطی آن‌ها تنها یکی از مشخصه‌های اشتباهی بودنشان است با این وجود، چندی است که در نزدیکی ساحل سورو، شهر شاهد احداث بنای جدیدی است که ماهیتش سؤال‌برانگیز است.

شعار سال: سازه‌های در حال احداث در ابتدای محله‌ی سورو به لحاظ ظاهری به آلاچیق بی‌شباهت نیستند اما مسئله قابل‌تأمل نزدیکی به دریا و مصالح مورداستفاده در ساخت این سازه‌هاست. اگرچه در مقایسه با دیگر پروژه‌ها، به لحاظ ابعاد چشمگیر نیستند اما به‌واسطه‌ی نزدیکی‌شان به دریا می‌توانند خسارات زیست‌محیطی جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشند.

مشخصاً احداث چنین بناهایی باید با مجوز محیط‌زیست همراه باشد، ازاین‌رو مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان در این خصوص گفت: متأسفانه در ساخت هر پروژه‌ای محیط‌زیست آخرین مسئله است و شهرداری برای هیچ‌یک از ساخت‌وسازهایش مجوز زیست‌محیطی نمی‌گیرد.

مجید وفادار ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط‌زیست مجوز ساخت پلاژ و اسکله‌ی تفریحی را نیز صادر نکرده بود اما این پروژه‌ها احداث شدند، این سازه‌ها نیز با همان روال پیشین در حالی مجوز ساخت سازه‌های دریایی از طریق اداره بنادر و دریانوردی صادر می‌شود که این دستگاه خود باید در حریم ساحل نظارت کند.

این مقام مسئول در پایان بابیان اینکه اداره کل حفاظت محیط‌زیست با کمبود نیرو مواجه است، عنوان کرد: بسیاری از فعالیت‌های زیست‌محیطی با کمک مردم انجام می‌شود و مسئولین دیگر دیواری کوتاه‌تر از این اداره کل برای توجیه اشتباهاتشان پیدا نمی‌کنند.

همچنین عضو شورای شهر بندرعباس در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: این پروژه مربوط به یک مکان تفریحی بوده است و مشکلی ندارد.

کیانوش جهانبخش افزود: این پروژه تمامی مسائل زیست‌محیطی را رعایت کرده است و در ساخت‌وساز مشکلی ندارد.

هرچند گفته‌های مسئولین به‌ویژه متولی دستگاه حفاظت محیط‌زیست هرمزگان در این خصوص شفاف به نظر نمی‌رسد اما پیچیدگی‌های صدور مجوز و موازی کاری برخی دستگاه‌های اجرایی دراین‌بین سبب بی‌اطلاع برخی دستگاه‌های ذی‌ربط شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 11 دی 95، کد مطلب: 9510-3314-5: www.khalijefars.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
ای بابا..همیشه این جدل ها شهر هارو از پیشرفت وا داشته
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین