پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۴۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: مناسب سازی مبلمان شهری برای سالمندان در مازندران یک ضرورت است و باید در دستور کار قرار گیرد.
شعار سال: سعید آرام روز یکشنبه درآئین افتتاحیه دوازدهمین مرکز روزانه خانه سالمندان مازندران در بابلسر افزود: باید این اصل را در استان به صورت یک فرهنگ نهادینه کنیم که در احداث پارک، سالن های ورزشی، استخر و حمل و نقل عمومی به گونه ای طراحی شود تا سالمندان هم بتوانند از آن بهره مند شوند.

وی اظهارداشت: بنا به نظر کارشناسان در سال 2050، جمعیت زیر 15 سال و سالمندان کشور برابر می شود یعنی در آینده ای نزدیک آمار سالمندان در کشور و مازندران افزایش می یابد و باید در توسعه و مبلمان شهری این اصل را مد نظر قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه آمار رسمی سالمندان کشور حدود هشت درصد ،اما در استان مازندران این آمار 10 درصد است، افزود: هم اکنون در مازندران 300 هزار سالمند وجود دارد

به گفته ارام از این تعداد 300 نفر در مرکز سالمندان شبانه روزی نگهداری می شوند و اغلب نیز بی سرپرست هستند، 700 نفر از سالمندان نیز در خانه سالمندان روزانه بسر می برند و همچنین 400 سالمند در منازل خود از اداره کل بهزیستی استان خدمات دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران در ادامه هدف از توسعه خانه سالمندان روزانه را آشنایی این قشر از جامعه با توانمندی ها و ارتقاء عزت نفس خود دانست و گفت: از سویی دیگر قصد داریم که جامعه نیز به توانمندی سالمندان پی ببرد و از توانمندی آنان بهره گیرند.

ارام ادامه داد: اولین مرکز روزانه سالمندان سال 86 در مازندران راه اندازی شد و امروز دوازدهمین مرکز آن در بابلسر راه اندازی شده است.

مرکز روزانه سالمندان در بابلسر با ظرفیت 50 سالمند افتتاح شده و اولین مرکز در این شهر است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 12 دی 1395، کد مطلب: 82369913، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
مسئولش کیست؟ شما توالت های سطح شهرستان را سامانهدی کنید مابقی پیشکش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین