پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۷۲۲
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
مدیرکل گمرکات فارس از افزایش 18 درصدی درآمد گمرکات استان خبر داد.

شعار سال: خداداد رحيمي اظهار داشت: در گمركات استان و در هشت ماهه نخست امسال، 29 ميليارد تومان درآمد ناشي از حقوق و عوارض گمركي حاصل شد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزايش 18 درصدي نشان مي دهد.
وي با اشاره به اين كه درآمد گمركات از محل واردات كالا است، بيان داشت: عمده كالاهاي وارداتي به فارس، تجهيزات و مواد اوليه واحدهاي توليدي اعم از رآكتورهاي هستهاي، ديگ بخار، آلومينيوم و مصنوعات آلومينيومي، لكوموتيو، كاغذ و غلات بوده است.
رحيمي با بيان اين كه استان فارس، گمرك تخصصي واردات خودرو و تجهيزات پزشكي است، اضافه كرد: با اين وجود امسال هيچ خودرويي از طريق گمركات فارس وارد نشده و به دليل اين كه تفويض اختياري از سوي وزارت بهداشت و درمان به دانشگاه علوم پزشكي شيراز صورت نگرفته، استقبالي براي ترخيص لوازم پزشكي از طريق گمركات استان فارس رخ نداده است.
وي در عين حال به كم لطفي تجار و بازرگانان فارس براي انجام امور تجاري خود از طريق گمركات استان اشاره كرد و گفت: عمده تجار و وارد كنندگان، كالاهاي خود را از طريق گمركات ساير استان ها صادر و وارد ميكنند، اين در حالي است كه در گمركات فارس تمامي امكانات و شرايط براي تجارت آسان و سريع بازرگانان فراهم است.
مدير كل گمركات فارس با بيان اين كه صادركنندگان در كمتر از سه ساعت ميتوانند كالاي خود را به خارج از كشور ارسال كنند، ادامه داد: وضعيت تجارت در گمركات استان مثل قديم نيست و ديگر چيزي به نام كاغذ وجود ندارد. صادر كننده ميتواند از خانه خود و يا از پشت ميز كارش اقدام به تنظيم اظهارنامه كرده و آن را به صورت الكترونيكي ارسال نمايد، همچنين صادركنندگان ميتوانند درخواست بازديد در محل براي كالاي صادراتي خود بدهند و ارزياب گمركي با حضور در محل مورد نظر صادركننده، نسبت به بررسي و صدور مجوز براي صادرات بار تجار اقدام مي كند.
رحيمي تصريح كرد: براي وارد كنندگان كالا نيز آسانترين روشها به كار گرفته شده و كار ترخيص كالاي آن ها كه در گذشته ظرف 20 روز انجام مي شد حالا يك روزه و در موارد خاص نيز نهايتاً سه روزه انجام مي گردد.
مدير كل گمركات فارس، راه اندازي سيستم هاي الكترونيكي و همچنين راه اندازي پنجره واحد تجاري در گمركات را راهي براي واردات و صادرات هر چه آسان تر كالا از طريق گمركات استان ذكر كرد و گفت: در حال حاضر نماينده تام الاختيار دستگاه هاي اجرايي مرتبط به جز دو دستگاه در گمركات استان مستقرند و بدون نياز به حضور بازرگانان در دواير دولتي، مجوزهاي مرتبط براي آن ها صادر مي شود.
وي افزود: دو دستگاه اجرايي كه تا كنون اقدام به معرفي و استقرار نماينده تام الاختيار خود در گمرك نكرده اند، قرار است ظرف چند روز آينده نسبت به اين كار اقدام كنند.
وي تاكيد كرد: كار ترخيص كالا در گمركات فارس به صورت 24 ساعته انجام ميشود و نمايندگان دستگاههاي مختلف به صورت شبانه روزي آماده صدور مجوز هستند كه اين اتفاق در كمتر استاني رخ مي دهد.
رحيمي با بيان اين كه گمركات فارس آماده سبك كردن بار گمركات استان هاي مرزي است، تصريح كرد: مطمئنم گمركات فارس قادر خواهد بود رضايت صد درصدي تجار را براي صادرات و واردات كالايشان جلب نمايد.
مدير كل گمركات فارس در بخش ديگري از مصاحبه خود درخصوص راه اندازي بندر خشك در اين استان گفت: ساختار بندر خشك هيچ تفاوتي با مناطق ويژه اقتصادي ندارد و آن چه هم اكنون به نام بندر خشك همچون بندر خشك استان يزد بر سر زبان ها افتاده همان منطقه ويژه اقتصادي است كه فارس از اين فرصت به طور كامل برخوردار است.
وي يادآور شد: در گمركات بنادر دريايي، نماينده تمامي دستگاههاي مرتبط با تجارت حضور دارند همان گونه كه در گمرك منطقه ويژه اقتصادي اين زيرساخت به طور كامل ايجاد شده است.
رحيمي بيان داشت: گمرك منطقه ويژه اقتصادي شيراز هم اكنون آماده ارائه هرگونه خدمات گمركي به تجار و بازرگانان است و اميدوارم فعالين اقتصادي فارس از اين ظرفيت نهايت بهره را ببرند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ 12 دی 95، کد مطلب: 618342: www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین