پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۰۷۱۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
گمرک ایران از افزایش 37 درصدی درآمدهای گمرکی در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: این درآمدها به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

شعار سال: گمرک ایران از افزایش 37 درصدی درآمدهای گمرکی در سال‌جاری خبر داد.

براین اساس مهم‌ترین دلیل این رشد در سال‌ جاری به‌کارگیری سامانه‌های الکترونیکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی جهت انجام تشریفات گمرکی بوده است.

بنابراین گزارش، درآمدهای گمرکی از زمان راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی به دو برابر افزایش یافته و از رقم 7 هزار و 600 میلیارد تومان به 14 هزار میلیارد تومان رسیده و امسال هم شاهد افزایش 37 درصدی درآمدهای گمرکی تاکنون هستیم.

این در حالی است که نرخ دلار بانکی که مبنای محاسبه حقوق و عوارض گمرکی قرار می‌گیرد، تغییر چندانی از ابتدای سال‌جاری تاکنون نداشته و میزان واردات کشورمان هم نسبت به سال گذشته ثابت مانده است.

سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی پس از روی کارآمدن دولت یازدهم به دستور مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران و با همکاری پژوهشکده سامانه‌های هوشمند دانشگاه تهران طراحی و راه‌اندازی شد.

بنابر اظهار صاحب‌نظران، مشارکت گسترده جوانان ایرانی و تکیه بر دانش و توانمندی دانش‌پژوهان داخلی، یکی از مزیت‌های مهم و قابل تحسین این سامانه به‌شمار می‌رود که حتی رؤسای چندین گمرک خارجی و معاون سازمان جهانی گمرک نیز این توانمندی داخلی را قابل تحسین دانسته‌اند

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 22 آذر 1395، کد مطلب: 13950922001205:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین