پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۸۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی با اشاره به نامتناسب بودن توسعه شهری قم با امکانات و زیر ساخت های موجود این شهر گفت: فرایند توسعه شهر قم باید مطابق یک چشم انداز و افق بلند مدت پیش برود.
شعار سال: وی سه شنبه شب در دیدار با شهردار قم اظهار داشت: شهر قم امروز نسبت به گذشته حداقل 10 برابر توسعه پیدا کرده و در ابتدا کسی باور نمی کرد، به این زودی قم تا این حد گسترش پیدا کند.

وی افزود: شهرک پردیسان نمونه ای از توسعه ناهماهنگ این شهر محسوب می شود، چرا که کسانی که در آغاز پردیسان را برای قم طراحی کردند، بدون در نظر گرفتن امکانات ضروری از جمله راه دسترسی، مساجد، تفریح گاه های عمومی، بیمارستان و بازار اقدام به ساخت و ساز در این منطقه از شهر نمودند.

آیت الله مصباح یزدی افزود: مسئولان باید به گونه ای توسعه شهر را مدیریت کنند، که همه کمبودهای موجود جبران شود، و از اشتباه های گذشته برای برنامه ریزی ها و طراحی های آینده که قصد اجرای آن را دارند، نیز درس بگیرند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: در طرح های عمران شهری مانند احداث درمانگاه و بیمارستان باید به گونه ای عمل شود، که این مراکز در آینده زمین و فضای لازم برای توسعه داشته باشند، و رویکردها قدری از چند روز و چند ماه فراتر رفته و در برنامه ریزی ها سال ها و دهه های آینده نیز مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قم در مدت کوتاهی گسترش قابل توجهی پیدا کرده و همچنان نیز در حال توسعه است، گفت: برغم این توسعه یافتگی ساختمان ها و همچنین خیابان ها این شهر هنوز از کیفیت لازم برخوردار نیست.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام (ره) با تاکید بر ضرورت اهتمام جدی مسئولان به رفع مشکل محرومان جامعه گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی برای همه کارگزاران نظام فرصت مغتنمی پیدا شده که بواسطه خدمت به مردم عبادت بزرگی را انجام دهند، و از خداوند متعال پادش فراوانی را دریافت نمایند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه در نظام سابق کسانی بودند که با انگیزه های مختلف در کارهای عمرانی و خدماتی فعالیت می کردند، و گاهی هم جز خدمت به مردم هدف دیگری نداشتند، افزود: ولی همه این کارها در چهارچوب یک نظام طاغوتی انجام می شد، و اکثریت قریب به اتفاق مردم نسبت به این خدمات نظر خوشی نداشتند، اما امروز امر خدمت به مردم در نظامی صورت می گیرد، که در راس آن نایب امام زمان است.

وی افزود: مشروعیت این کشور و این نظام به وجود رهبری است، از این رو خدمت کردن در آن افتخار آمیز است، و هر لحظه ای از آن برای انسان ثواب زیادی نزد خداوند محسوب می شود.

آیت الله مصباح یزدی گفت: اینکه انسان از یک عامل طاغوت به امام عامل امام زمان (عج) تبدیل شود، خیلی مهم و با ارزش است، و مسئولان باید قدر این افتخاری که نصیب آنها شده را بدانند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه خدمت کردن در نظام اسلامی امروز مشمول همه مسئولان و دست اندرکاران کشور شده است، افزود: در میان استان های کشور خدمت کردن در شهری مانند قم فضیلت به مراتب بیشتری دارد، و موجب برقراری آسان تر رابطه انسان با خدا می شود.

وی همچنین توجه مجموعه مدیریت شهری قم به مسائل فرهنگی در توسعه این شهر را حائز اهمیت توصیف کرد، و افزود: هر چند فراهم نمودن امکانات برای شهر اقدامی مفید و موثر به شمار می رود، ولی هر چقدر امکانات رفاهی در شهر بیشتر شود، به آن همان مقدار زمینه گناه و فساد نیز بیشتر می شود، که مسئولان باید همانند مسائل عمرانی به موضوع های فرهنگی نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 14 دی 1395، کد مطلب: 82373445، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین