پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۸۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
‌مدیرکل دفتر طرح های توسعه شهری شهرداری قم گفت: عدم مدیریت در بافت‌های شهری، مناطق را جرم خیز و امنیت را خدشه دار می‌کند.
شعار سال: ‌مدیرکل دفتر طرح های توسعه شهری شهرداری قم گفت: عدم مدیریت در بافت‌های شهری، مناطق را جرم خیز و امنیت را خدشه دار می‌کند.
 محسن صادقی امینی ‌روز دوشنبه در سومین نشست از سلسله نشست‌های عش آل محمد(ص) با موضوع امنیت در بافت شهری و کاهش جرم که با مشارکت جهاد دانشگاهی قم برگزار شد، عنوان کرد: در بسیاری از سیاست‌گذاری‌های اجتماعی در حوزه‌های شهر سازی، مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی موفق نبوده‌ایم.

مدیر کل دفتر طرح های توسعه شهری شهرداری قم افزود: انسان موجودی اجتماعی است و حیات اجتماعی انسان شامل مجموعه رفتارها وهنجارهای پذیرفته شده است که اگر رعایت نشود، جامعه دچار آسیب می‌شود.

وی تصریح کرد: واکنش اجتماعی شهروندان در قالب‌های ناهنجار یا هنجار زائیده اجتماعی بودن انسان است، اما گاهی توانایی جهت دهی به نیازهای افراد که ذات اجتماعی دارند، وجود ندارد.

صادقی امینی اظهار کرد: سبک زندگی جدید انسان موجب شده افراد به دنبال تفرد و فردگرایی باشند و فضای مجازی موجب شد زندگی جمعی به زندگی فردی تقلیل یابد، اما چون ذات ما تغییر نکرده است، در برهه زمانی خاصی احساس اجتماعی بودن پدیدار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط انسان پوسته تفرد و فردگرایی را می‌شکند و در فضای جمعی قرار می‌گیرد، اما چون برایش چارچوب مشخص نکرده‌ایم با مشکلاتی مواجه هستیم.

مدیر‌کل دفتر طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم ادامه داد: امنیت فقدان تهدید نسبت به ارزش‌ها، منابع و فقدان هراس نسبت به هنجارها یا احساس ایمنی است؛ در شهر فضاهای امنی مانند بقاع متبرکه وجود دارد که بیشتر معنوی است.

صادقی امینی یادآور شد: برخی از فضاها زمینه ساز آسیب هستند، جداره مغشوش شهر موجب می‌شود رفتار مغشوش شود، در واقع عدم مدیریت در بافت‌های شهری، مناطق را جرم خیز و امنیت را خدشه دار می‌کند.

وی گفت: در کشورهای پیشرفته مسائل آسیب زا را حذف کرده‌اند و ما نیز می‌توانیم در این امر موفق باشیم، به شرط اینکه مسائل را تک بعدی تحلیل نکنیم، چرا که موجب می‌شود در مواجهه با این پدیده‌ها شکست بخوریم، هر دردی یک دارو دارد و گاهی تشخیص اشتباه داده ایم و باید منشاء مشکل را بشناسیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 26 تیر 1397، کدخبر: 97042613989 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
1
ا.ف75
وقتی از لحاظ فرهنگی به وادادگی می رسیم باید هم منتظر شنیدن همچین خبر هایی باشیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
1
کدوم قسمت مدیریت میشه به درستی که این قسمت بشه م.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین