پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۳۳۴
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸
دولت مکلف شد به منظور تعمیق فرهنگ مبتنی بر هویت اسلامی و ترویج سنت اهل بیت امکانات لازم را برای مراسم پیاده روی اربعین تمهید کند.
شعار سال:

در جلسه علنی نوبت صبح روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی بخش فرهنگ، هنر و ورزش لایحه برنامه ششم توسعه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب ماده ای از این بخش دولت را مکلف کردند به منظور تعمیق ارزشها، باورها و فرهنگ مبتنی بر هویت اسلامی و ترویج سیره و سنت اهل بیت علیهم‌السلام و استفاده بهینه از ظرفیت معنوی اماکن زیارتی به‌ویژه در شهرهای مقدس مشهد، قم و شیراز و برگزاری و تمهید امکانات لازم مراسم سالانه پیاده روی اربعین، نسبت به انجام امور ذیل تا پایان برنامه اقدام ‌نماید:

بند الف: شناسایی دقیق نیازها و مشکلات زائرین، برنامه‌ریزی و تدوین سازوکارهای لازم جهت ساماندهی امور زائرین و تأمین زیرساختهای لازم از طریق حمایت از شهرداریها و بخشهای غیردولتی.

بند ب: توسعه امکانات، فعالیتهای فرهنگی و خدمات زیارتی در قطب‌های زیارتی و گردشگری مذهبی و فراهم نمودن زمینه زیارت و اجرای پروژه‌های زیربنایی مورد نیاز در قالب بودجه‌های سنواتی.

نملایندگان با ۱۳۴ رای موافق ۶۰ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در مجلس این ماده را به تصویب رساندند.


با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 19دی 1395، کد خبر:3871366    www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین