پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۰۶۱
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
امروز در کنار درخت گردوی بودیم که ۸ قرن است ریشه در خاک فریدن دارد و با سخاوتی وصف نشدنی مردمان دیارش را با میوه هایش پذیرا بوده است

شعار سال: فریدن یک از سرزمین های با تمدن و تاریخی کشور به شمار می رود که طبق نظر کارشناسان میراث و شواهد موجود با تمدنی بیش از ۷ هزار سال چون نگینی بر تارک تاریخ کشورمان می درخشد.

فریدن علاوه بر داشتن مکان های تاریخی که هنوز بکر ماندند و مطالعه روی آنها صورت نگرفته، دارای موجودات زنده ای است که قرن ها را با تمام فراز و نشیب هایش گذراندند و هنوز استوار ریشه بر خاک این سرزمین کهن دارند.


امروز در کنار درخت گردوی بودیم که ۸ قرن است ریشه در خاک فریدن دارد و با سخاوتی وصف نشدنی مردمان دیارش را با میوه هایش پذیرا بوده است.

اهالی روستای قوهک که از گذشتگان سینه به سینه داستان ها شنیده بودند، از قدمت ۸۰۰ ساله این درخت سخن می گفتند و بر این باور هستند که این درخت برکتی است برای روستا و با وجود بیش از صدها درخت در این دیار، اما باز کهن سال ترینشان، پربارترین آنها بوده و هست.


این درخت یکی از تنومندترین تنه ها را در بین درختان منطقه دارد و بیشتر شبیه به دیواری قطور است و ریشه های او به مانند چتری بر روی زمین باز شده که یکی از اهالی روستا بیان می کرد، ریشه های این درخت در قنات های روستا دیده شده و حتی در فاصله ۲۰۰ متری در زمین های مجاور شاهد آنها بودند.


اهالی روستا که به علت مهاجرت ها، بیشتر کهن سال هستند، این درخت را رفیق و مونس تنهایشان می دانند که از اجداد و نیاکانشان به یادگار مانده تا در گرمای تابستان به سایه بان سایه گسترش پناه ببرند.

کاویانی دهیار این روستا بیان کرد که برای ثبت ملی این درخت کهن سال اقداماتی صورت گرفته است که در آینده شاهد ثبت ملی آن خواهیم بود.

روستای قوهک از توابع بخش زنده رود شهرستان فریدن در فاصله ۳۰ کیلومتری از شهر داران قرار دارد، این سرزمین بکر یکی از زیباترین روستاهای فریدن به شمار می رود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری دیار اقوام، تاریخ 21 دی 95، کد مطلب: 56865: www.diareaghvam.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین