پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۶۶۸
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱
رحمانی‌فضلی گفت: ما کی گفتیم آمریکایی‌ها خوش قول هستند؟ این فکر اشتباهی است. مشکل آنها نفت و خاورمیانه نیست؛ مشکلات آنها انقلاب اسلامی است.

شعارسال: عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور روز دوشنبه 4 دی در جمع مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور که در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، گفت: انتظار من این بود بانوان درباره مسائل و معضلات اجتماعی سخن بگویند.

وی افزود: بانوان محترم باید نقش جدی‌تر و فعال‌تری در برنامه‌ریزی توسعه‌ای استان داشته باشند.

وزیر کشور با اشاره به موضوع وحدت و هماهنگی در عرصه اجتماعی و ایجاد نشاط در جامعه، اظهار داشت: ما مردم را ولی نعمت‌های خود می‌دانیم و مردم عنصر اساسی حمایت از دولت و نظام هستند، بنابراین مردم باید به مجموعه و اقدامات دولت امیدوار و مطمئن باشند و پیوندشان با دولت به عنوان دستگاه اجرایی قوی باشد.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر اینکه مردم باید به عنوان سرمایه اجتماعی دولت همیشه پای کار باشند، گفت: مردم نمی‌توانند در یاس و ناامیدی مشارکت بالایی داشته باشند.

وی تصریح کرد: نباید کسی فکر کند که ما می‌توانیم بدون مردم کار را پیش بیریم؛ این فکر معیوبی است و اداره کشور بدون مردم ممکن نیست.

وزیر کشور با بیان اینکه در برخی مواقع مسائلی مطرح می‌شود که در آن گاهی انصاف به طور کامل کنار گذاشته می‌شود، افزود: در تصور برخی اینگونه است که گویا دولت هیچ اقدامی انجام نداده که بی‌انصافی است، یعنی دولت 3 تا کار مثبت هم انجام نداده است؟

رحمانی‌فضلی با تاکید بر اینکه انتقاد حق است و بدون انتقاد کار پیش نمی‌رود، اما فقط نباید نقد را به فضای منفی ببریم، گفت: فکر نکنیم چون مخالف سیاسی دولت هستیم حتما باید مخالف‌ها را بیینیم. ما باید همه مردم را یکپارچه ببینیم.

وی با بیان اینکه برخی در محکمات هم انصاف ندارند و این وظیفه ماست که در اتحاد داوری درست و در جهت تحکیم اعتماد کار کنیم و تماشاگر نباشیم، افزود: باید به جامعه برویم و با مردم صحبت کنیم.

وزیر کشور گفت: در برنامه هسته‌ای مسلم این است که موضوع انرژی هسته‌ای مورد قبول و تاکید همه مسئولان جمهوری اسلامی ایران و مردم است و هیچ کسی شکی ندارد. مسئله دیگر این است که این موضوع مهم در هر شرایطی باید صیانت شود. از نتایج و دستاوردهای این موضوع باید صیانت کنیم و یک موضوع مهم است.

رحمانی‌فضلی با اعلام اینکه عقل سلیم می‌گوید باید با هزینه کمتر به هدفی مشخص رسید و در بحث هسته‌ای اینگونه است، ادامه داد: در راس نظام اسلامی، مقام معظم رهبری مسئله هسته‌ای را هدایت کردند، اکنون هم معتقدیم همین نقش را ایشان دارند و این جز محکمات است.

وی افزود:مسئله فنی، حقوقی و سیاسی از ملزومات و پایه‌های مسئله هسته‌ای بوده و فراز و فرودهایی هم داشته است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه مذاکرات هسته‌ای با همه فراز و فرودها انجام شده و در انتهای موضوع رهبر معظم انقلاب توصیه‌هایی را داشتد که مجلس تصویب‌هایی در این زمینه داشت، تصریح کرد: اکنون در مرحله اجرا هستیم و آنها قبول کردند ایران فعالیت‌هایش را ادامه دهد، این برد است یا نه؟ مهمترین مسئله پی ام دی بود که آن هم حل شد؟ در دنیا نیز ثابت شد که هیچ بهانه مستندی نتوانستند درست کنند که ایران نباید تاسیسات هسته‌ای داشته باشد.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه ضد کشورمان، گفت: در اجرای توافق آیا ما مطمئن بودیم آمریکایی‌ها آن را اجرا می‌کنند؟ لذا حکمیت تعیین کردیم و محکم کاری انجام شد.

وی با بیان اینکه پیش از مذاکرات هسته‌ای ایران یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم، گفت: با قاطعیت می‌گویم قبل از مذاکرات و برجام یک مورد بشکه هم بیشتر از یک میلیون بشکه نمی‌توانستیم صادر کنیم، اما اکنون 2 میلیون و 200 یا 300 بشکه نفت صادر می‌کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه تحریم‌های بانکی نیز حل شده است، اظهار داشت: برخی ایرادات به سیستم بانکی ما و برخی هم به پروتکل‌های موجود باز می‌گردد.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر اینکه در عرصه سیاسی دیگر آن حمله‌ها و تهدیدها علیه ما نیست، گفت: اکنون هر کدام از قدرت‌ها یک حرفی می‌زنند و اتحاد ندارند.

وی گفت که ما کی گفتیم آمریکایی‌ها خوش قول هستند؟ این فکر اشتباهی است. مشکل آنها نفت و خاورمیانه نیست؛ مشکلات آنها انقلاب اسلامی است. باید آمریکا را به قضاوت جهانی بکشانیم.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: عده‌ای فقط تلاش می‌کنند شمشیر قلم را در دست بگیرند و فقط بکوبند، اما این انصاف و مردانگی نیست.

وزیر کشور با اشاره به انتخابات سال 96 گفت: انتخابات از اصول دموکراسی است و ما هر 4 سال انتخابات داریم.

وی با اشاره به اینکه درباره اقتصاد مقاومتی بین همه اجماع است، گفت: همین کسی که در آمریکا رای آورده، در سخنرانی اخیرش گفت که مردم بیایید و کالای آمریکایی بخرید. آنها هم به دنبال تقویت اقتصادشان هستند. ما هم باید به فکر اقتصاد درونی باشیم.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: رهبر انقلاب با همه علم و دانش و مشورت‌هایی که انجام دادند راه نجات را در اقتصاد مقاومتی دیدند و همه ما باید به سمت اجرایی شدن آن برویم.

وزیر کشور با اشاره به انتخابات اردیبهشت 96 گفت: در بخش اجرا همه باید دقت کنند، اما موضوع مهم برای ما مشارکت بالا در انتخابات است. همیشه رهبری بر مشارکت تاکید ویژه‌ای داشتند. رهبر انقلاب به بنده فرمودند در انتخابات آتی باید مشارکت بالا باشد. همه باید در این زمینه تلاش کنیم؛ اصل فعالیت ما افزایش مشارکت مردم است.

وی افزود: مسئله بعدی سلامت انتخابات است که بخشی از آن مجریان، بخشی کاندیداها و بخش دیگری مردم هستند که همه اینها در سلامت انتخابات مهم است. بنای ماست که انتخابات در اوج سلامت برگزار شود.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر رعایت قانون اظهار داشت: بی‌طرفی برای ما مهم است. باید تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت و امکانات و توانمندی دستگاه‌های اجرایی از دخالت در انتخابات جلوگیری کنیم؛ رای حق‌الناس است و هر کسی این حق را انحراف کند، گناه کرده است. از نظر قانونی هم در جمهوری اسلامی ایران هر کسی یک حق رای دارد.

وی اظهار داشت: هیچ چیز برای ما بالاتر از قانون و حقوق مردم نیست. در کمال بی‌طرفی باید شرایط را مهیا کنیم و مردم نتیجه را مشخص می‌کنند و نتیجه هر چه شد باید به آن تمکین کنیم و گردن نهیم.

وزیر کشور در بخش پایانی سخنانش با اشاره به دیدار مسئولان با رهبر انقلاب درباره مسائل آسیب‌های اجتماعی، گفت: موضوع آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم است و مثل موریانه می‌تواند جامعه را از درون تهی کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 4 بهمن 1395، کدمطلب: 1305024 ،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین