پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۴۷۷۷۴
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
معاون وزیر نفت گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در آینده شاهد امضای قراردادهای متعدد با شرکت‌های خارجی در صنعت پتروشیمی ایران باشیم.

شعار سال: مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه دارد که ما در تلاشیم با بسترسازی مناسب و رفع موانع؛ امکان فعالیت بیشتر بخش‌های خصوصی داخلی و خارجی و تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل را فراهم کنیم. وی افزود: در حال حاضر ظرفیت اسمی نصب شده تولید پتروشیمی کشور 64 میلیون تن در سال است که با پروژه‌های متعددی که اکنون در مراحل مختلف مطالعه؛ طراحی و اجرا قرار دارند، برنامه‌ریزی شده تا در انتهای برنامه ششم توسعه به ظرفیت نصب شده 100 میلیون تن در سال برسیم.

معاون وزیر نفت از مذاکرات متعدد با شرکت‌های خارجی به منظور سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران خبر داد و گفت: درهای صنعت پتروشیمی ایران به روی تمام شرکت‌های فعال در این صنعت باز است و پیش‌بینی می‌کنیم که در آینده ایران بیش از پیش در بازار پتروشیمی جهان موثر واقع شود. شاهدایی با بیان اینکه امکان افزایش 3برابری ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی ایران در یک دوره 10 ساله وجود دارد، گفت: اگر بتوانیم تمامی امکان‌سنجی‌هایی که تاکنون صورت گرفته را به اجرا برسانیم و تمامی پروژه‌های نیمه تمام صنعت پتروشیمی کشور را تکمیل کنیم می‌توانیم به ظرفیت نصب شده بیش از 3برابر ظرفیت فعلی دست یابیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درخصوص نهایی شدن قراردادهای جدید با شرکت‌های اروپایی گفت: تاکنون چند تفاهم‌نامه با شرکت‌های اروپایی داشتیم و شرکت‌های متعددی به‌طور مستمر خواهان برگزاری جلسات مشترک با شرکت ملی صنایع پتروشیمی هستند. وی افزود: با توجه به مذاکرات متعددی که با شرکت‌های خارجی داریم؛ پیش‌بینی می‌کنیم در آینده شاهد امضای قراردادهای متعدد با شرکت‌های خارجی در صنعت پتروشیمی ایران باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ ، کد مطلب: 1088295: donya-e-eqtesad.comwww.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین