پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۹۴۶
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ترامپ با مردم ایران طرف شده است، گفت: هر اقدام علیه منافع اقتصادی ایران نقض برجام محسوب می‌شود. لذا باتوجه به مختل شدن رفت و آمد بازرگانان ایرانی به آمریکا نقض برجام دوباره اتفاق می‌افتد.
شعار سال: ناصر ایمانی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به فرمان ترامپ برای منع ورود اتباع ایرانی به آمریکا اظهار داشت: این قانون مشکلات بسیار زیادی را برای اتباع ایرانی به وجود آورده است؛ آمریکا در طول 35 سال گذشته همواره تأکید داشت که تحریم‌های مختلف علیه دولت ایران صورت می‌گیرد و ما با ملت ایران هیچ مشکلی نداریم اما این قانون اخیر دروغ بودن ادعاهای آمریکا را نشان داد.

ایمانی تصریح کرد: ترامپ با این فرمان در واقع با مردم ایران طرف شده است چراکه مردم برای تحصیل، امورپزشکی تجاری و مسائل خانوادگی به آمریکا رفت و آمد داشتند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: نکته مهم بعدی این است که این قانون می‌تواند مخالف برجام باشد چرا که هر اقدام علیه منافع اقتصادی ایران نقض برجام محسوب می‌شود. لذا با توجه به مختل شدن رفت و آمد بازرگانان ایرانی به آمریکا نقض برجام دوباره اتفاق می‌افتد.

وی با تأکید بر اینکه انتظار داشتیم مسئولان در داخل کشور عکس‌العمل جدی‌تری در قبال این اقدام توهین‌آمیز دولت آمریکا داشته باشند، خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور درباره دیوار مکزیک اظهارنظر کرد، سوال ما این است که چرا آقای روحانی با اشاره و کنایه با آمریکا سخن می‌گوید در حالی که باید رئیس جمهور و مقامات دولتی به صراحت موضع‌گیری کرده و اعتراض خود را نشان دهند.

ایمانی با بیان اینکه این بی‌عملی دولت در قبال توهین آمریکا، شأن ملت ایران را پایین می‌آورد، تصریح کرد: آمریکا هفت کشور را از ورود به خاک این کشور منع کرده است در حالی که ادعا می‌کنند برای جلوگیری از ورود ترویست‌ها و افراط‌گراها این کار را کرده‌اند و این در حالی است که در همه عملیات تروریستی اروپا و آمریکا حتی یک ایرانی نیز حضور نداشته است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اقدامات تروریستی اتباع عربستان افزود: کشورهایی مانند مصر، مراکش، تونس، افغانستان و عربستان مشکلی برای ورود به خاک آمریکا ندارند در حالی که اگر این قانون واقعا برای جلوگیری از ورود تروریست‌هاست، چرا این کشورها تحریم نشده‌اند؟

وی در پایان تصریح کرد: باید در سطح مسئولان، جراید و جناح طرفدار دولت به صورت جدی به این مسئله اعتراض شود و اعتراض خود را به سازمان ملل ارجاع دهیم چرا که این اقدام دولت آمریکا علیه ملت ایران است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 11 بهمن 1395، کد مطلب: 13951111000120، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین