پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۹۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۳
فرماندار سردشت می‌گوید : کولبرانی که در اثر ریزش بهمن فوت کرده‌اند به دنبال حمل کالای قاچاق از معابر غیرقانونی بوده‌اند اما یک فعال کارگری معتقد است: کار کولبری ریشه در بیکاری دارد و همه معابر حمل کالا خطرناک است.

شعار سال: ریزش بهمن در نهم دی ماه، 16 کولبر را در مرز سردشت در زیر آوار مدفون کرد؛ که پس از تلاش‌های چند ساعته مردم محلی و نیروهای امداد و نجات، از زیر آوار خارج شدند؛ اما در این میان، متاسفانه 4 نفر از کولبران جان خود را از دست می‌دهند.

میراشکان مهدوی، فرماندار سردشت، در ارتباط با این حادثه می‌گوید: اینها کولبر به معنای واقعی نبودند، بلکه از معابر غیرقانونی عبور می‌کرده‌اند و به دنبال قاچاق بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه نوع بار این کاروان مشخص نیست، می‌گوید: در حال حاضر، 8000 دفترچه تردد کولبری در شهرستان سردشت صادر شده که صاحبان آنها به صورت قانونی از مسیرهای امن، کولبری می‌کنند و برایشان مشکلی ایجاد نمی‌شود؛ متوفیان هم اگر از این مسیرهای قانونی می‌رفتند، به مشکل نمی‌خوردند.

این مقام مسئول از این 8000 کارت تردد به عنوان فرصت‌های شغلی یاد می‌کند و در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایلنا که "چگونه از مشاغل غیرشایسته پرخطر، می‌توان به عنوان فرصت شغلی یاد کرد؟" می‌گوید: در سردشت، همین هم فرصت شغلی است.

در عین حال سیدصالح حسینی، فعال کارگری و عضو سابق خانه کارگر کردستان در پاسخ به این اظهارات می‌گوید: متهم کردن متوفیان به حمل قاچاق درست نیست و این اتهام‌زنی، نوعی فرار از معرکه از جانب مسئولان است؛ تازه مگر چه قاچاقی این بنده‌های خدا می‌توانند وارد کنند؟!

این فعال کارگری تاکید می‌کند: مشکل اصلی از بیکاری است؛ مسئولان اگر فرصت‌های شغلی ایجاد کنند، اگر گرسنگی و فقر نباشد، کسی سراغ کولبری نمی‌رود.

حسینی با بیان اینکه کولبری خطرناک است و معابر قانونی و غیرقانونی ندارد؛ می‌افزاید: این متوفیان در این سرمای زمستان از هر راهی در کوهستان‌های پرخطر کردستان می‌رفتند، ممکن بود بازهم دچار مشکل شوند.

او در پایان تصریح می‌کند: مسئولان محلی و کشوری بیایند و به موضوع کولبری ریشه‌ای نگاه کنند؛ از خود سلب مسئولیت کردن و جوانان بیکاری را که از زور ناچاری و گرسنگی به کوهستان ها پناه می‌برند، متهم کردن، به هیچ وجه صحیح نیست.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایلنا، تاریخ انتشار: 11 بهمن 1395، کد مطلب: 453872 :www. ilna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
خداوند کشته شدگان این حادثه را رحمت کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین