پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۵۹۲
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
آیت‌الله قرهی گفت: ولایتمداری مهمترین ویژگی حضرت زینب(س) بود امروز بانوان ما با الگوگیری از ایشان در زندگی خانوادگی و اجتماعی خود مطیع و اجراکنند مطالبات ولی‌فقیه زمان رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای باشد.

شعار سال: روح‌الله قرهی تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) ضمن تبریک این روز بزرگ، گفت: حضرت زینب(س) مصداق جمیع محاسن انسان الهی بودند باوجود اینکه از ناحیه خداوند عالمه بدون معلم بودند اما در ولایت‌مداری مقابل امام زمان خود مطیع محض بودند.

وی افزود: ولایتمداری مهمترین ویژگی حضرت زینب(س) بود طوری که با وجود مصائبی مانند شهادت مادر، پدر، و برادران در واقعه کربلا به این علت که در راه خدا، اسلام و ولایت بوده با صبری زیبا آن را تحمل کرده و طبق دستورات الهی همواره با کمال میل مطیع امام زمان خود بودند.

تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) عنوان کرد: همین ولایتمداری سبب می‌شود که حضرت بعد از واقعه کربلا در اوج مصیب زمانیکه مقابل یزید قرار می‌گیرد آن جلمه معروف «ما رایت الا جمیلا» را بیان ‌کنند.

آیت‌الله قرهی بیان داشت: امروز بانوان ما با الگوگیری از حضرت زینب(س) باید برای پیشبرد اهداف مقدس انقلاب اسلامی مطیع ولی فقیه زمان یعنی رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای باشد، مطالعه و تدبر نسبت به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره سبک زندگی زن مسلمان در همسرداری، تربیت فرزند، اخلاق و رفتار در خانواده، شیوه حضور اجتماعی و فرهنگی در جامعه مساله‌ای است که زنان ولایتمدار ما باید به آن توجه داشته باشند.

وی افزود: ولایتمداری نسبت به نائب امام زمان(عج) صرف دوست ولی‌فقیه نیست بلکه اطاعت و پیاده کردن مطالبات ایشان در زندگی فردی و اجتماعی اصل اساسی یک شیعه واقعی است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز کرد: حضرت زینب(س) علاقه بسیار فراوانی نسبت به برادر خود امام حسین(ع) داشتند، اما برای همسر خود نیز احترام و ادب داشته و اهل خلف وعده نبودند، به همین دلیل هنگام ازدواج با همسر خود عبدالله شرط همراهی با برادر را مطرح می‌کنند که مبادا بعدها رضایت ایشان را از دست بدهند.

تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) گفت: کسب رضایت همسر از دستورات الهی است امروز زنان ما با الگوگیری از حضرت زینب(ص) رضایت همسران خود در همه بخش‌های زندگی را کسب کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) صرفا پیام رسان کربلا نبودند بلکه ایشان در مجموع تمام خصائص یک انسان الهی را دارند تمام ابعاد زندگی حضرت بندگی خداوند متعال و رعایت دستورات الهی بود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 16 بهمن 1395، کد مطلب: 1027391:www. dana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین