پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۶۰۰
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
مجری و تحلیلگرمسائل سیاسی پرس تی وی ضمن تاکید بر اینکه غرب از نظر رفتاری به بن بست رسیده است، گفت: با نگاهی به شرایط فعلی زنان در غرب می توان دریافت راهی که آنان رفته اند اشتباه بوده و لازم نیست که ما هم همین راه را برویم.

شعار سال: عصر روز گذشته، 10 اسفندماه، نشست تخصصی «تبیین جهانی الگوی سوم زن» (زن نه شرقی، نه غربی) با حضور جمعی از بانوان فرهیخته ایرانی و غیرایرانی در سازمان بسیج شهرداری تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، با بیان اینکه زن مسلمان ایرانی در مقاطع گوناگون توانسته با سربلندی از عهده آزمایش های مختلف بیرون بیاید، گفت: در پیروزی انقلاب و در جنگ هشت ساله در کنار برادر، همسر و پدر خود ایستادگی کرده است، پس از آن در جنگ اقتصادی و در عرصه های فردی با رعایت حجاب و مقاومت در برابر هجمه های غرب پیروز است و امروز با همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، عمر چنین زنی که با تاثیر از زندگی حضرت زهرا(س) امتحانات سختی را پشت سر گذاشته نیز به دهه چهارم خود می رسد و لازم است که این الگو به دنیا معرفی شود.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی برگزاری چنین نشست هایی تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص الگوی زن نه شرقی نه غربی است، گفت: امسال پنجمین سال صدور این پیام است که در کنار همه اقدامات برای معرفی این الگو به جامعه، مهمترین نکته عمل به امر رهبر معظم انقلاب است که در خصوص جهانی کردن الگوی زن مسلمان از اندیشمندان، فرهیختگان و رسانه ها مطالبه دارند زیرا این الگو، نیاز امروز جامعه جهانی است و این جلسه برای یافتن راهکارها برای معرفی این الگو به دنیاست.

در ادامه مینا بیابانی، جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور به بیان برخی از اقدامات این سازمان در حوزه معرفی و تبیین الگوی سوم زن، در ایران و بین الملل پرداخت که راه اندازی قرارگاه تبیین و معرفی الگوی زن به جهان، برگزاری قریب به 10 نشست با حضور زنان کشورهای محورهای مقاومت و همچنین برگزاری نمایشگاه هایی با هدف معرفی این الگو به زنان دیگر کشورها از جمله مهمترین اقدامات این سازمان بود.


زن غربی به بن بست رسیده است

مرضیه هاشمی، مجری و تحلیلگرمسائل سیاسی پرس تی وی آمریکا با انتقاد از اینکه زنان مسلمان ایرانی هنوز نتوانسته اند به طور کامل و جامع به تفکیک سبک زندگی اسلامی از غیر اسلامی بپردازند، گفت: برخی از زنان ایرانی، به صورت گزینشی به دستورات دینی عمل می کنند و تنها به اینکه حس خوبی از مسلمان بودن داشته باشند بسنده می کنند که این باعث می شود که زندگی آنان تفاوت چندان آشکاری با زنان غربی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه برای الگوی سوم زن باید خانواده اولویت داشته باشد، اظهارداشت: ما نمی توانیم نقش مادری و همسری خود را فراموش کنیم اما متاسفانه این نقش در زنان ایرانی در حال کمرنگ شدن است و حتی برخی از دختران مانند زنان آمریکایی تمایلی به ازدواج و یا بچه دار شدن ندارند.

وی در خصوص تفاوت های زنان ایرانی و آمریکایی نیز گفت: سال ها قبل اکثر زنان آمریکایی خانه دار بودند اما در حال حاضر بیشتر آنان شاغل هستند، همانطور که زنان ایرانی به این سمت در حال حرکت هستند.

هاشمی ضمن تاکید بر اینکه غرب از نظر رفتاری به بن بست رسیده است، گفت: با نگاهی به شرایط فعلی زنان در غرب می توان دریافت راهی که آنان رفته اند اشتباه بوده و لازم نیست که ما هم همین راه را برویم و باید به این فکر کنیم که اگر همه زنان ما بیرون از خانه وقت خود را صرف کنند، خانواده به چه سرنوشتی دچار خواهد شد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه زنان مسلمان متعهد زیادی در ایران وجود دارد، تصریح کرد: در غرب وضعیت زن بسیار دردناک است و خوشبختانه زنان ایرانی فاصله زیادی با آن ها دارند اما باید برای تقویت روحیه مذهبی زنان ایرانی بیشتر سرمایه گذاری شود چرا که رسانه های مخالف در این زمینه به ایران حمله کرده اند و تمرکز اصلی آنان و اکثر فعالیت آنان بر روی مذهب ما است.

سازمان بسیج جامعه زنان کشور با هدف «تبیین جهانی الگوی سوم زن» روز گذشته، 10 اسفندماه، هفتمین نشست تخصصی خود را با حضور جمعی از کارشناسان حوزه زنان از جمله کبری خزعلی عضو شورای فرهنگی-اجتماعی زنان، مرضیه هاشمی مجری آمریکایی الاصل شبکه پرس‌تی‌وی، دکتر زعفرانچی و جمعی از بانوان فعال غیرایرانی برگزار کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ 11 اسفند 95، کد مطلب: 1051865: www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین