پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۳۰۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
یک مقام نظامی آمریکایی گفته است که ایران در روز چهارشنبه یک موشک دیگر شلیک کرده است.

شعارسال: یک مقام نظامی آمریکایی به فاکس نیوز گفت که تصاویر ماهواره ای نشان می دهند که ایران روز چهارشنبه یک موشک کوتاه برد زمین به هوای مرصاد را از سکوی پرتاب سمنان شلیک کرده است که 35 مایل دورتر منفجر شده است.

این مقام نظامی گفته است که در هفته های گذشته، فعالیت های زیادی در سکوی پرتاب سمنان وجود داشته است. موشکی که ایران هفته گذشته شلیک کرد از همین سکو پرتاب شده بود.

در همین حال، سی‌ان‌ان هم به نقل از یک نظامی دیگر نوشت که ایران یک موشک دفاعی زمین به هوا را آزمایش کرده است. او با بیان این که این آزمایش احتمالا با جشن های ده روزه پیروزی انقلاب ایران (دهه فجر) در ارتباط است، گفت که «فعالیت های نظامی ایران را با دقت دنبال می کنیم».

آزمایش یک موشک میان برد از سوی ایران در هفته گذشته موجب بالا گرفتن جدال لفظی میان مقامات آمریکا و ایران شد و مایکل فلین، مشاور امنیت ملی ترامپ، اعلام کرد که ایالات متحده رسما به ایران هشدار می دهد و دونالد ترامپ هم در توییتر خود نوشت که «ایران با آتش بازی می کند».

پس از آزمایش موشکی نخست، آمریکا به بهانه نقض قطعنامه شورای امنیت ملل متحد، تحریم هایی را بر 25 فرد و شرکت ایرانی و غیرایرانی مرتبط با برنامه موشکی ایران تحمیل کرد.

البته از آن جایی که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد موشک های بالستیک [قادر به حمل سلاح اتمی] را مورد توجه قرار داده است، آزمایش موشک کوتاه برد روز گذشته، مشمول آن نمی شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پارسینه، تاریخ انتشار: 21بهمن1395، کدخبر: 338884: www.parsine.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
0
مبارک باشد انشاالله. خداوند لشکر اسلام را زیر پناه خودش بگیره .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
0
دوستان برای گام بعدی یا پرتاب های فضایی آماده باید کم کم آماده بشوند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
0
ایران باید به این حوزه بهای بیشتری بدهد. منتهی مخفی تر هم کار کند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
0
آقا نیازی نیس با اینهمه سرو صدا آزمایش کنید که جنجال به پا کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین