پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۶۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
فرستاده سازمان ملل به سوریه تأکید کرد که اوضاع کنونی غوطه شرقی دمشق مذاکرات صلح ژنو را تهدید می‌کند.

شعار سال: به نقل از خبرگزاری نووستی، استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه در پاریس گفت: اوضاع در غوطه شرقی دمشق خطری احتمالی علیه آتش‌بس و مذاکرات آتی ژنو است. ما با روس‌ها و ترکیه‌ای‌ها صحبت کرده و از آن‌ها خواستیم به کنترل اوضاع در آنجا کمک کنند چراکه این مساله احتمالا به فروپاشی مذاکرات و آتش‌بس منجر خواهد شد.

دی‌میستورا ابراز امیدواری کرد که مخالفان سوریه تا روز یکشنبه هیئتی متحد برای شرکت در مذاکرات ژنو تشکیل دهند؛ هیئتی که شامل تعداد مساوی از نمایندگان سیاسی و نظامی باشد.

وی گفت: من قبلا گفتم که قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت اختیاراتی را به فرستاده ویژه می‌دهد نه برای اینکه انتخاب کند بلکه برای اینکه تصمیم نهایی را درباره لیست هیئت‌ها بگیرد اما این گزینه‌ای است که امیدوارم مجبور به استفاده از آن نشوم.

آیرو نیز گفت: مساله مهم این است که مذاکرات ژنو دارای اعتبار باشد و تمامی طرف‌ها با حسن نیت مذاکرات بیایند چراکه ما تجاربی ناامیدکننده داشته‌ایم. سال گذشته در ژنو لجبازی نظام سوریه موجب شد مذاکرات ادامه نیابد. به نظرم در سایه اقدامات نظام سوریه نشست آتی مخالفان و نظام سوریه ناامید کننده باشد.

قرار است مذاکرات صلح سوریه در ژنو ۲۰ فوریه برگزار شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ 23 بهمن 95، کد مطلب: 95112315546: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین