پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت که 120 هزار نفر در حال حاضر در حاشیه شهرهای استان سکونت دارند .
شعارسال: سعید میرزاپور افزود : یکهزار و 200 هکتار از اراضی شهری این استان را سکونتگاههای غیررسمی (مناطق حاشیه نشین) تشکیل می دهد.

به گفته وی بیشترسکونتگاههای غیررسمی استان مازندران مربوط به شهرهای ساری، بابل، آمل و نکاء است که در سال های اخیر طرح بهسازی این مناطق در دستورکار قرار گرفت.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی مازندران بهسازی خیابان و معابر عمومی، ایجاد فضاهای آموزشی، مددکاری اجتماعی و احداث خانه محله را مهم ترین فعالیت ها در سکونتگاههای غیرسمی استان در سه سال اخیر اعلام کرد.

میرزاپور اظهار داشت : در سال گذشته از محل اعتبار ابلاغی رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید حدود 90 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های بهسازی و عمرانی در مناطق حاشیه پنج شهر اصلی ساری، بابل، آمل،نکاء و قائمشهر اختصاص یافت.

وی اضافه کرد : در سال جاری نیز دولت 30 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی حاشیه شهرها به استان ابلاغ کرد که طرح های بهسازی این مناطق در شهرهای آمل و قائمشهر اجرایی می شود.

میرزاپور گفت : برای توسعه مناطق حاشیه شهرها و جلوگیری از گسترش این مناطق نیاز به همکاری تمام دستگاههای مرتبط است که در چند سال اخیر این همراهی و همکاری ایجاد شد.

وی از سکونتگاه های غیررسمی، بافت فرسوده و بافت تاریخی به عنوان یکی از مشکلات پیش روی توسعه شهرهای مازندران یاد کرد.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی مازندران مساحت این مناطق را در استان حدود 6 هزار متر مربع اعلام کرد و گفت که چهار هزار و 700 هکتار آن مربوط به بافت فرسوده است.

مازندران سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که در 58 شهر و افزون بر سه هزار روستا سکونت دارند و طبق آمار 53 درصد از جمعیت مازندران در شهرها اقامت دارند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 23 بهمن 1395، کدخبر: 82425692 (5831294)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین