پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۷۵۵
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
رئیس شورای اسلامی استان فارس گفت: در راستای حراست و حافظت از گونه‌های نادر جانوری به‌زودی زیستگاه ممنوعه خرس قهوه‌ای شهرستان ارسنجان به منطقه حفاظت‌شده تبدیل می‌شود.
شعارسال: حسین نعمتی اظهار داشت: گونه نادر خرس قهوه‌ای که زیستگاه آن در کوه خم ارسنجان و بین بختگان و منطقه ممنوعه روشن‌کوه توجردی و ادامه منطقه خرسی پاسارگاد واقع‌شده بهترین زیستگاه برای گونه‌های نادر جانوری در این شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 35 خرس قهوه‌ای در منطقه ممنوعه ارسنجان وجود دارد که لازم است برای جلوگیری از شکار غیرمجاز و انقراض این‌ گونه نادر، به منطقه حفاظت‌شده تبدیل شود.

رئیس شورای اسلامی استان فارس تصریح کرد: در مناطق ممنوعه ارسنجان حدود 70 رأس کل و بز وجود دارد که با فرهنگ‌سازی و تلاش‌های اداره محیط‌زیست این شهرستان تعداد آن‌ها رو به افزایش است.

نعمتی بیان داشت: به دلیل پوشش گیاهی مناسب ارسنجان، این منطقه برای راه‌اندازی سایت آهو در نظر گرفته‌ شده که باید تبدیل به یک منطقه حفاظتی شود و بستر مناسب برای توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان فراهم آید.

وی در مورد راه‌اندازی سایت گوزن زرد در ارسنجان گفت: با راه‌اندازی این سایت ابتدا بیش از 160 هکتار به عرصه آن افزوده‌ شد که با پیگیری‌های انجام‌شده شاهد افزایش 40 هکتار دیگر به این منطقه هستیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1395، کدخبر: 13951124000896، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین