پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۰۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶
رئیس شورای اسلامی استان فارس با تشریح عملکرد 4 ساله شوراهای شهر و روستا و اشاره به برخی تخلف‌های انجام شده گفت: بیشتر تخلفات شوراها در قالب رشوه، توصیه و بستن قرارداد با اقوام و خویشان بوده است.

شعارسال: حسین نعمتی  در نشستی خبری با اشاره به عملکرد 4 ساله شوراهای اسلامی استان فارس اظهار داشت: تخلفاتی که در برخی شوراهای استان فارس صورت گرفته بیشتر در قالب رشوه، توصیه و بستن قرارداد با اقوام و خویشان بوده است.

وی با اشاره به تخلفات صورت گرفته در شوراهای اسلامی فسا، آباده و صدرا خاطرنشان کرد: پرونده تخلف شورای اسلامی آباده در دادگاه در دست بررسی بوده و پرونده شهر صدرا نیز به حالت تعلیق درآمده است، ضمن اینکه در شهر فسا نیز شهردار انتخاب‌شده و بیشتر مشکلات مربوط به مچ‌گیری بین شورا و شهردار بوده است.

این مقام مسؤول همچنین با اشاره به تخلفات گسترده صورت گرفته در شورای شهر صدرا نیز اظهار داشت: ما صدرا را یک منطقه آلوده می‌دانیم و از مقامات قضایی انتظار می‌رود باقدرت بیشتری با تخلفات در این شهر برخورد کنند.

نعمتی در ادامه با اشاره به 20 هزار مصوبه شورای اسلامی استان و بررسی 13 هزار و 800 مصوبه آن خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات خوب شورا کاهش حق بیمه ساخت‌وساز تأمین اجتماعی بود که برای نمونه گاهی مبالغی از 12 میلیون تومان به یک‌میلیون کاهش پیداکرده و همین موجب رونق ساخت‌وساز شده و این مصوبه شورای اسلامی فارس در کل کشور اجرایی شد.

وی مصوبات حذف حق فنی داروخانه‌ها، حذف مبلغ حق تراکنش بانک‌ها، رایگان شدن خرید بیمه خدمت سربازی افراد و... را از دیگر مصوبه‌های مفید شورای اسلامی فارس عنوان کرد و گفت: وقتی فردی به‌صورت رایگان خدمت می‌کند دلیلی ندارد که برای خرید بیمه خود پول پرداخت کند که به‌طور جد به دنبال این مسئله هستیم.

رئیس شورای اسلامی استان فارس دعوت از سرمایه‌گذاران برای رونق نیروگاه سیکل ترکیبی و برق خورشیدی و تبدیل زباله به انرژی را از دیگر اقدامات شورا دانست و اظهار داشت: به دنبال تولید ثروت از زباله هستیم چراکه با 300 تن زباله 180 شغل ایجاد خواهد شد و باید از این ثروت استفاده بهینه کرد.

نعمتی تولید بنزین، گازوئیل و برق از زباله را با مدیریت صحیح پسماندها امکان‌پذیر دانست و تصریح کرد: با این رویکرد به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری هستیم که امیدواریم دولت نیز پای‌کار بیاید.

وی همچنین با تقدیر از همکاری مناسب میراث فرهنگی و گردشگری با شورای اسلامی استان خاطرنشان کرد: توسعه اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی، تهیه خوراک‌های محلی، پرداخت وام 50 میلیونی با سود 4 درصد به باغ‌های گردشگری و... برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر ازجمله اقدامات خوب درزمینهٔ گردشگری بوده که شورای استان پی‌گیری کرده است.

این مقام مسؤول افزود: در بحث گردشگری متأسفانه درآمد حاصل از مکان‌هایی مانند تخت جمشید و ... آن‌طور که حق استان است، به منطقه اختصاص پیدا نمی‌کند که این‌یک ظلم است که بیشتر درآمد به مرکز می‌رود و به‌صورت جدی شورای استان این موضوع را پی گیری کرده تا درآمد مکان‌های گردشگری فارس در همین استان و منطقه مربوطه هزینه شود.

نعمتی با اشاره به درآمد یک میلیارد و 800 میلیون تومانی پارکینگ تخت جمشید اظهار داشت: چرا بیشتر این درآمدها باید راهی مرکز شود؟ و این مسئله به‌گونه‌ای است که در این مناطق مشکلاتی است که باید با این درآمد برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی استان فارس در ادامه با اشاره به اقدامات شورای اسلامی استان فارس درزمینهٔ آموزش، برپایی همایش، تشکیل جلسات متعدد، اعزام اعضای شورا به تهران، 400 مورد بازدید از شوراها و ... اظهار داشت: تلاش شورای استان توانمند کردن اعضای شوراها بوده است.

وی پی گیری عملیات اجرایی جاده‌های استان به‌ویژه جاده اتصال شمال به جنوب فارس در مسیر لار به سعادت‌شهر را از دیگر اقدامات شورا دانست و تصریح کرد: با ایجاد جاده جدید در مسیر خاوران، خرامه، سروستان تا ارسنجان و پاسارگاد حدود 120 کیلومتر مسافت کاهش خواهد یافت که عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

نعمتی در ابتدای این نشست نیز با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا گفت: برای عبور از مشکلات اقتصادی و فرهنگی مملکت نیاز به کسی داریم که منویات رهبری را نه در شعار بلکه در عمل، دنبال کرده و با یک حرکت جهادی کار را ادامه دهد.

وی اضافه کرد: متأسفانه باوجود ذخایر عظیم و منابع بی‌شمار در کشور همچنان مشکل بیکاری و اشتغال داریم و کلید حل مشکل اقتصاد مقاومتی است که دولت و ملت باید آن را پیش ببرند.

رئیس شورای اسلامی استان فارس افزود: مطالبات مردم امروز مشخص است و رئیس‌جمهور آینده باید بدون سیاسی‌کاری به دنبال حل مشکلات معیشتی مردم باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:28فروردین1396، کدخبر: 13960128000674: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین