پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۹۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
در حال حاضر حدود ۲۶۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد زاینده ذخیره شده است؛ به عبارتی حدود ۱۷ درصد از مجموع حجم ۱.۵ میلیارد مترمکعبی مخزن سد زاینده رود از آب پُر است.

شعار سال: 13 آبان ماه دریچه های سد زاینده رود به روی پهنه خشک رودخانه زاینده رود باز شد تا نیاز کشت های پاییزه استان تأمین شود. دریچه های سد زاینده رود تا صبح دیروز باز بود و در این یک ماه و یک روز، حدود 150 میلیون مترمکعب از ذخایر سد زاینده رود در رودخانه جاری شد و در طول رودخانه زاینده رود، زمین های کشاورزی با بهره گیری از نهرهای منشعب شده از مسیر اصلی رودخانه سیراب شدند.

در حال حاضر حدود 260 میلیون مترمکعب آب پشت سد زاینده ذخیره شده است؛ به عبارتی حدود 17 درصد از مجموع حجم 1.5 میلیارد مترمکعبی مخزن سد زاینده رود از آب پُر است.

بخش کشاورزی استان اصفهان علی‌رغم محدودیت‌های متعدد از جمله کمبود آب، با در اختیار داشتن 2.4 درصد از کل اراضی کشاورزی کشور، در تولید غلات، حبوبات و سردرختی‌ها، دارای رتبه قابل توجهی در کشور است.

با وجود آنکه جمعیت رو به رشد استان اصفهان و پهنه رو به گسترش شهر اصفهان از شمال و جنوب این شهر، نیاز آبی آن را برای تأمین آب شرب هر سال بیشتر می کند، اما بخش کشاورزی این استان مصرانه به دنبال سهم بری قابل توجه از تولیدات کشاورزی کشور است.

کشت برنج که محصول رایج استان های پرباران ایران است، در استان نیمه خشک اصفهان یکی از محصولات همیشگی است. بارها مسئولان امر در سازمان حفاظت محیط زیست، مجلس شورای اسلامی و وزارت نیرو در خصوص ضرورت اصلاح کشت در این استان تأکید و هشدار داده اند اما رویه کشت محصولات آب بَر در این استان ادامه دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 15 آذر 1394، شناسه خبر: 935195 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین