پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۲۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
با فعال‌شدن بندر چابهار قطعاً اهمیت مرز ماهیرود بیشتر شده و یکی از بهترین نقاط برای دسترسی به جنوب افغانستان و شرق کشور افغانستان، پایانه مرزی ماهیرود است.
شعارسال: جعفر شهامت اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم در استان شناساندن پایانه مرزی ماهیرود و قابلیت‌های آن است و باید این مرز به فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران شناسانده شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی بیان کرد: شاید در حال حاضر فعالیت پایانه مرزی در سطح متناسب با امکانات ایجاد شده نباشد اما رشد 65 درصدی در تردد مرزی را شاهد بوده‌ایم که نشان می‌دهد این مرز یک مرز رو به رشد و آینده‌دار است.

شهامت تصریح کرد: با فعا‌ل‌شدن بندر چابهار نیز قطعاً اهمیت این مرز بیشتر خواهد شد و یکی از بهترین نقاط برای دسترسی به جنوب افغانستان و شرق کشور افغانستان پایانه مرزی ماهیرود است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار تلاش‌های مختلفی که استاندار خراسان جنوبی، اداره‌کل راه و شهرسازی و مجموعه راهداری انجام دادند امید است وضع جاده‌های مرز در 2 طرف به‌ویژه در افغانستان بهبود یابد و مسیر آسفالته تا شهر فراح امتداد یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی یادآور شد: در این وضعیت قطعاً اقتصاد استان تکان خواهد خورد و این اقدام کمک بزرگی برای استان خواهد بود.

شهامت اظهار داشت: تاکنون حجم سرمایه‌گذاری در پایانه مرزی ماهیرود بالغ بر 220 میلیاردریال بوده که با احتساب فعالیت‌های ارتقای راه، روکش راه، اصلاح نقاط پر تصادف و احداث راه جدید و ایمن‌سازی حد فاصل بیرجند- سربیشه درح پایانه مرزی ماهیرود این سرمایه‌گذاری بیش از 500 میلیارد ریال بوده که بیش از 80 درصد آن در دولت یازدهم انجام گرفته است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26 بهمن 1395، کدخبر: 1328018 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
مرز ماهی رود، مشکلات و کمبودهای زیادی دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین