پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۳۳۴
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
رشید قربانی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه صیانت از حقوق شهروندی که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مباحث در تحقق اهداف حقوق شهروندی بحث آموزش است که این مهم را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده‌ایم.
شعارسال: وی با بیان اینکه در مدارس درسی به عنوان مهارت زندگی گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: موضوع را در شورای آموزش و پرورش مطرح کردیم و قرار است در قالب درس‌های مختلف به ویژه در درس مهارت‌های زندگی حقوق شهروندی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از برگزاری دوره آموزشی حقوق شهروندی 16 ساعته برای معلمین مدارس در سطح استان خبر داد و گفت: این دوره آموزشی قطعا تا پایان سال آینده در سطح استان به منظور آشناسازی معلمین و انتقال این اطلاعات از طریق آنها به دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: اطلاعات لازم در این زمینه را می‌توانیم در قالب یک بروشور در بین دانش‌آموزان سطح مدارس توزیع کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه نهادینه کردن حقوق شهروندی نیازمند تلاش همه حوزه‌ها و بخش‌ها است، گفت: شناخت کامل مردم از حقوق شهروندی می‌تواند کمک قابل توجهی به ما در تحقق اهداف داشته باشد.

قربانی خاطرنشان کرد: متاسفانه همیشه در کمبود اقدامات و عملیاتی نکردن امورات دیگران را مقصر می‌دانیم و نقش خود را در این راستا فراموش می‌کنیم که اگر همه ما به وظایف خود عمل کنیم بسیاری از مشکلات خود به خود حل خواهد شد.

وی تمرکزگرایی را یکی از موانع جدی سد راه اجرایی شدن حقوق شهروندی در سطح کشور و کردستان دانست و اظهار کرد: اختیارات استانی در تصمیم‌گیری‌ و تصمیم‌سازی‌ها باید بیشتر شود تا بتوانند با دست بازتر نسبت به انجام کارها اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: به هر میزان که قوانین محکم و قابلیت اجرایی داشته باشد و آموزش‌های گسترده‌‌‌تر باشد در مسیر رسیدن به اهداف در زمینه حقوق شهروندی دستیابیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 27 بهمن 1395، کدخبر: 13951127001015، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین