پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
رئیس انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد شعب غرب گفت: دولت باید امکانات و تسهیلات لازم را برای تحقق حقوق شهروندی فراهم کند.

شعار سال: اسعد اردلان پیش‌از ظهر امروز در افتتاحیه کارگاه آموزشی تربیت مربی حقوق شهروندی که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: حقوق شهروندی، برداشت موضعی از حقوق مردم در یک نظام حقوقی مشخص است.

وی گفت: پیدایش مفهوم حقوق شهروندی امتداد اندیشه حقوق طبیعی به حوزه سیاست و قدرت بوده و ناشی از احساس تقابل ملت و دولت در راه دستیابی به آزادی و حقوق فردی است.

رئیس انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد شعب غرب تصریح کرد: حقوق شهروندی تمامی جنبه‌های زندگی اجتماعی را در بر می‌گیرد و همانگونه که در پیمان‌های بین‌المللی ذکر شده مشتمل بر حقوق مدنی است و صورت‌های مختلف آزادی‌های مادی و معنوی بشر را حفظ و تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه نقش دولت در تامین حقوق شهروندی اساسی است، ادامه داد: باید دولت شرایط، امکانات و تسهیلات لازم برای تحقق این حقوق به‌ویژه در حوزه آموزش حتی با مداخله را فراهم کند.

اردلان افزود: حقوق شهروندی مجموعه حقوقی است که با حمایت از افراد بشر به اعتبار موقعیت شهروندی آنها بر می‌خیزد و باید مشارکت فرآیندی چند فرهنگی باشد و همه اجزای فرهنگی و قومی جامعه را در بر گیرد.

وی اظهار کرد: مشارکت به معنای دخالت دادن همه فرهنگ‌ها در فرآیند توسعه در جوامع چند فرهنگی است البته بدون آنکه منجر به اجرای سیاست‌های یکپارچه سازی فرهنگی شود.

رئیس انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد شعب غرب گفت: برای اینکه مشارکت ثمر بخش باشد، باید مسئولیت‌ها براساس چرخش مسئولان تفویض و قدرت در میان نهادهای همکار به شیوه‌ای دموکراتیک توزیع شود.

وی گفت: امنیت ملی فقط با تامین امنیت در ابعادی فراگیرتر محقق خواهد شد و مفهوم امنیت انسانی را می‌توان برآیند دیدگاه‌ها، رفتارها و تاثیر سیاست‌ها بر افراد بشر در حوزه امنیت و توسعه دانست.

رئیس انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد شعب غرب خاطر نشان کرد: مهم‌ترین جنبه امنیت انسانی «تضمین بقا و کرامت افراد» است که طیف وسیعی از مسئولیت‌ها و اقدامات دولت‌ها را در بر می‌گیرد و شهروندانی که دغدغه‌های عدم امنیت داشته باشند نمی‌توانند در فرآیند یک توسعه ملی شرکت کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 22 شهریور 96، کدمطلب:1517464، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین