پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۴۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶
رئیس جمهور با بیان اینکه همواره با دو کشور عمان و کویت روابط دوستانه و صمیمانه ای داشته ایم گفت: ایران هیچگاه نه به فکر تجاوز به کشوری و نه مداخله در امور داخلی کشوری و نه تحمیل عقاید دینی، مذهبی و سیاسی خود بوده است.

شعارسال: حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان صبح امروز پیش از عزیمت و سفر یک روزه به عمان و کویت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همواره با این دو کشور روابط دوستانه و صمیمانه ای داشته ایم، در این سفر راجع به روابط دو جانبه هم با عمان و هم با کویت بحث خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: هر دو مقام هم سلطان عمان و هم امیر کویت قبلا از تهران بازدید کرده بودند و مباحثی داشتیم که آن مباحث در این سفر ادامه پیدا می کند، همچنین ظرفیت های بسیار خوبی بین هر دو کشور برای توسعه روابط دو جانبه وجود دارد و اولین هدف ما توسعه روابط دو جانبه با این دو کشور دوست است.

رئیس جمهور تصریح کرد: مسئله دومی که در این سفر مورد بررسی خواهد گرفت مسائل مربوط به منطقه ما است، زیرا منطقه ما منطقه نا آرامی است و شرایطی که در عراق و سوریه و به خصوص در یمن است که به طور طبیعی راجع به شرایط منطقه و نقشی که این کشورها می توانند مخصوصا در پایان دادن به خون ریزی ها در یمن ایفا کنند لذا در این سفر به طور طبیعی درباره مسائل منطقه بحث و بررسی خواهیم کرد.

روحانی بیان کرد: اخیرا از طرف 6 کشور حوزه خلیج فارس، کشورهای جنوبی خلیج فارس به اصطلاح شورای همکاری، دولت کویت پیامی را ارسال کرده بود از طرف 6 کشور مبنی بر اینکه اراده 6 کشور روابط بهتر با جمهوری اسلامی ایران و حل و فصل سوء تفاهم ها و ارتقا روابط از طریق گفتگو و مذاکره بین طرفین است، ضمن اینکه ما از اصل این پیام استقبال کردیم به طور طبیعی در این سفر از کشورهای 2 عضو شورای همکاری خلیج فارس دیدار داریم، و در این زمینه هم بحث خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: اساس سیاست ایران همواره حسن همجواری با همسایگان بوده، امنیت خلیج فارس برای ما اهمیت خاص و ویژه ای داشته، جمهوری اسلامی ایران هیچگاه نه به فکر تجاوز به کشوری و نه مداخله در امور داخلی کشوری و نه تحمیل عقاید دینی، مذهبی و سیاسی خود بوده است. اساس این سیاست بر مبنای همکاری مشترک با دوستان و کشورهای اسلامی و همسایه ما بوده است.

رئیس جمهور گفت: خلیج فارس اهمیت خاص و ویژه ای دارد و همواره اعلام کرده ایم که امنیت این منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود، حضور خارجی ها هیچ خاصیتی ندارد و برای این منطقه مضر بوده زیرا آنها دنبال منافع خودشان هستند.

روحانی تاکید کرد: کشورهای منطقه از بلوغ کافی برخورداند و به خوبی می توانند امنیت این منطقه را خودشان تامین کنند.

وی ادامه داد: امروز روزی است که همه ما باید به فکر وحدت بیشتر باشیم، فاصله ای که قدرت های بزرگ بین شیعه و سنی درست کرده اند یک شکاف و فاصله جعلی و مصنوعی است، شیعه و سنی در طول صدها سال در این منطقه در کنار هم با برادری و اخوت همزیستی مسالمت آمیز زندگی کرده اند و الان هم همینجور است.

رئیس جمهور گفت: هم ایران هراسی و هم شیعه و سنی هراسی هم همسایه هراسی همه این ها معجول و ساخته و پرداخته بیگانگان است، ما کشورهای منطقه در کنار هم در طول قرن ها زندگی کرده ایم و می کنیم و اگر هم سوء تفاهمی باشد حتما این سوء تفاهمات با مذاکره حل و فصلی می شود.

روحانی تاکید کرد: ما خواهان ارتقا روابط در کل منطقه هستیم و هدف نهایی ما ثبات و امنیت بیشتر و توسعه همه کشورهای منطقه است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار خبر 27 بهمن 1395، کدمطلب: 1039520 ،www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
صحیح است . صحیح است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین