پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۵۱۷۱۶
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
سخنگوی وزارت بازرگانی چین با انتقاد از سیاست برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا در حمایت از آنچه «حمایت گرایی تجاری یکجانبه» دانست، به شدت انتقاد کرد.
شعارسال: «سون جی ون» این مطلب را پس از ‌آن عنوان کرد که آمریکا می گوید چین به طور عمدی سیاست های ارزی را اجرا می کند که باعث افزایش صادراتش به کشورهای دیگر می شود.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین تصریح کرد که در طول سال ۲۰۱۶ میلادی صادرات چین 2 درصد کاهش یافت و به دنبال آن مازاد تجاری این کشور هم نزدیک به ۹ درصد کمتر شد.

مساله صادرات بالا و مازاد تجاری چین در برابر کشورهای اروپایی و از جمله در برابر آمریکا باعث شده است تا این کشورها از چین بخواهند نرخ پول ملی خود را عادلانه تنظیم کند.

وی در عین حال اظهار داشت که علیه چین تدابیر حمایتی تجاری زیادی در نظر گرفته می شود.

مقام وزارت بازرگانی چین با اشاره به بازرسی ها در ۱۱۹ مورد در سال گذشته میلادی گفت که این در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی نزدیک به ۳۷ درصد افزایش داشته است.

وی بر اساس گزارش روز جمعه تارنمای وزارت بازرگانی چین، کشورش را بزرگترین صادر کننده دنیا دانست که هم اکنون در معرض تدابیر حمایتی تجاری یکجانبه ۲۷ کشور و منطقه قرار دارد.

به گفته «سون»، اینگونه تدابیر باعث زیانی به میزان ۱۴ میلیارد و ۳۴۰ میلیون دلار به چین در سال ۲۰۱۶ میلادی شده که ۷۶ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین همچنین گفت که کشورش به طور مشخص به هدف برخی از کشورها تبدیل شده است و آنها برای حمایت از صنایع داخلی خود تدابیر سرسختانه تجاری یکجانبه علیه پکن اعمال کرده اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه شماری کشورها چین را هدف قرار داده اند اما این نه تنها به روابط تجاری طرفین بلکه به تجارت جهانی نیز لطمه می زند.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین تاکید کرد که کشورش مخالف هر اقدام یکجانبه تجاری حمایتی است و برای حل و فصل اختلافات راه مذاکره را پیشنهاد می کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 29 بهمن 1395، کدخبر: 82433790 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین