پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۲۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
دومین جشنواره ملی تئاتر کوتاه خلاق ایثار روز دوشنبه با معرفی آثار برتر در دو بخش صحنه ای و خیابانی در گرگان مرکز استان گلستان به کار خود پایان داد.
شعارسال: دومین جشنواره تئاتر کوتاه خلاق ایثار با حضور 21 گروه نمایشی از 12 استان از 29 بهمن امسال در محل تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز شده بود.

هیات داوران بخش صحنه ای این جشنواره نمایش 'دشمن خدا' به نویسندگی و کارگردانی عمادالدین رجبلو از گلستان را به عنوان اثر برتر جشنواره دوم انتخاب کرد و بنا شد این نمایش برای سال آینده در تهران و مجموعه تئاتر شهر به اجرای عموم در آید.

همچنین در مراسم پایانی این جشنواره آثار برتر در بخش صحنه ای که با حضور 15گروه نمایشی برگزار شد به این شرح معرفی گردید:

* موسیقی:

در این بخش از موسیقی نمایش 'آوای موج ها' کار احمد جعفری از استان لرستان با دریافت لوح و جایزه، تقدیر شد و موسیقی نمایش 'آبی ترین آسمان زمین' از امیرحسین احمدزاده، میلاد صفری و محمد بهرامی' از استان همدان تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی اثر برتر را دریافت کرد.

* طراحی صحنه:

در بخش طراحی صحنه کار محمد قاسمی به خاطر نمایش 'آبی ترین آسمان زمین' از همدان و کار عمادالدین رجبلو به خاطر نمایش 'دشمن خدا' از گلستان با دریافت لوح و جایز نقدی، مورد تقدیر قرار گرفتند و کار رضا پورتراب زاده در نمایش '1-2+4' از گلستان با دریافت تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی اثر برتر معرفی شد.

* بازیگر مرد:

همچنین در بخش صحنه ای تئاتر کوتاه خلاق ؛حسین نادری به خاطر بازی در نمایش 'این یوسف' از کرمانشاه، حسن اسدی برای نمایش 'این آخرین باره' از تهران، مرتضی قربانی برای نمایش 'افسانه و حماسه' از ری، امین وحیدی پور برای بازی در نمایش 'دومینو' از فارس و مالک آبسانان برای نمایش 'با من به جهنم بیا' از ایلام با دریافت لوح و جایزه نقدی تقدیر شدند، هیات داوران در این بخش هیچ بازیگری را به عنوان برگزیده معرفی نکرد.

* بازیگر زن:

در این بخش از ملیکا البرزی و مارال شیرعلی به خاطر نمایش 'دشمن خدا' از گلستان، راضیه رفیع زاده از کهکیلویه و بویراحمد برای نمایش 'و نگاهی خیره به پنجره'، دنیا رحیمی از البرز برای نمایش 'حاشیه های سرد انتظار' و مهسا ایرانیان برای نمایش 'هتل اچ' از تهران با دریافت لوح و جایزه نقدی تقدیر شد و هیات داوران پری بارانی از همدان را برای بازی در نمایش 'آبی ترین آسمان زمین' با اهداء تندیس جشنواره، لوح و جایزه به عنوان بازیگر برگزیده معرفی کرد.

* کارگردانی:

در این بخش از سمیه مهری برای نمایش 'این آخرین باره' از تهران و محمد قاسمی برای نمایش 'آبی ترین آسمان زمین' از همدان با دریافت لوح و جایزه نقدی تقدیر شد و از عمادالدین رجبلو از گلستان برای نمایش 'دشمن خدا' به عنوان کارگردان برتر با دریافت تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی تجلیل شد.

در بخش خیابانی این جشنواره 6 گروه نمایشی اجرا داشتند که همگی از استان گلستان بودند.

نفرات برتر این بخش به این شرح اعلام شد:

* موسیقی:

هیات داوران در بخش موسیقی هیچ اثری را شایسته تقدیر و برگزیده ندانست.

* طراحی فضا:

در بخش طراحی فضا از محمدرضا کاویانی برای نمایش 'مرز عشق' با لوح و جایزه نقدی تقدیر شد و هیات داوران اثر برگزیده ای معرفی نکرد.

* بازیگر زن:

در این بخش از ندا قربانیان برای بازی در نمایش 'مرز عشق' با لوح و جایزه نقدی تقدیر شد و فاطمه احمدی برای نمایش 'آلزایمر' با دریافت تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به عنوان بازیگر برتر معرفی شد.

* بازیگر مرد:

در این بخش رسول اونق برای نمایش 'لیاقت' و عباس محمدی برای نمایش 'پوتین' با دریافت لوح و جایزه نقدی مورد تقدیر قرار گرفتند و علیرضا پورمحمد برای بازی در نمایش 'آلزایمر' به عنوان بازیگر برتر تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی را دریافت کرد.

* طرح و ایده:

لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش طرح و ایده به ابوالقاسم مهدوی برای نمایش 'آلزایمر' تعلق گرفت و هیات داوران در این بخش کاری را به عنوان برگزیده معرفی نکرد.

* کارگردانی:

هیات داوران در بخش کارگردانی نیز اثری را شایسته تقدیر و برگزیده معرفی نکرد.

هیات داوران بخش صحنه ای این جشنواره مهدی نصیری، پیمان شریعتی و شهرام کرمی بودند و کار قضاوت و ارزیابی نمایش های خیابانی برعهده بهرام تشکر، سامان خلیلیان و کامران شهلائی بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 2 اسفند 1395، کدخبر: 82437909، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
0
0
تاکید بر این برنامه ها در استان واقعا ضروری است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین