پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۲۳۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
آمارهای رسمی نشان می دهد که حداکثر نرخ دلار در بازار آزاد در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم ۳۶۸۲ تومان بوده که در ۱۰ ماهه امسال به ۴۱۴۵ تومان افزایش یافته است.

شعار سال: روزشمار تاریخ درحال ثبت اخرین ایام فعالیت دولت یازدهم است، دولتی که توانست رکورد دار بسیاری از "ترین های" تاریخ ایران باشد.

یکی از این "رکوردها" رکورد گران ترین دلار تاریخ ایران است که در آذرماه امسال به نام دولت روحانی ثبت شد. این درحالی است که از ابتدای روی کار آمدن کابینه تا کنون دولت یازدهم یکی از مهمترین دستاوردهای خود را ثبات بازار ارز می داند.

درحالی دولت یازدهم ادعای ثبات بازار ارز را داشت که نرخ دلار در بازار آزاد طی سال جاری به قدری دستخوش نوسانات ارزی شد که نه تنها تابلوهای ارزی صرافی ها لحظه ای تغییر می کرد بلکه شاهد ثبت نرخ های بالای 4100 تومان هم بودند.

آمارهای رسمی نشان میدهد که متوسط نرخ دلار در سال 92 (ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم) 3183 تومان بوده که در ده ماهه سال 95 به 3611 تومان رسیده است.

درحالی که حداکثر نرخ دلار در سال اول دولت (سال 92) 3682 تومان بود در 10 ماهه سال 95 نرخ دلار 4145 تومانی در این عنوان رکورد زد.

ضمن آنکه حداقل دلار در بازار آزاد طی سال ابتدایی دولت 2895 تومان بود که این رقم در 10 ماهه امسال به 3440 تومان افزایش یافته است.

در ادامه جداول و نمودارهای تغییرات 4 ساله دلار در بازار آزاد را مشاهده می کنید؛








با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 3 اسفند 95، کد مطلب: 1334921: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
0
چقدر خشگل چاخان می کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین