پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۵۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت که در سال آبی جاری (مهرماه تاکنون) در این استان 229 میلیمتر باران ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل 26 درصد ودوره درازمدت 6 درصد کاهش دارد.

شعارسال: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت که در سال آبی جاری (مهرماه تاکنون) در این استان 229 میلیمتر باران ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل 26 درصد ودوره درازمدت 6 درصد کاهش دارد.

علی نظری اظهار داشت: علاوه براین به دلیل تغییر اقلیم و خشکسالی چند سال گذشته، روان آب ها نیز در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه قبل 60 تا 71درصد کاهش یافته است.

طبق گزارش شرکت آب منطقه ای در استان گلستان 45 رودخانه به طول 2700 کیلومتر جریان دارد که در شرق حوضه خلیج گرگان 5 رودخانه، در حوضه قره سو 15 رودخانه، در حوضه گرگانرود 22 رودخانه، در حوضه اترک سفلی 2 رودخانه و در حوضه نکارود علیا یک رودخانه روان است.

نظری به وضعیت خوب بارش برف در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در حوزه بارش برف در استان از شرایط خوبی برخوردارهستیم .

وی در خصوص وضعیت مخازن سدهای استان، اظهار کرد: اکنون 99 میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان ذخیره است، در حالی که در مدت مشابه سال قبل 110 میلیون مترمکعب آب ذخیره بود.

به گفته وی؛ در استان 14 سد فعال با ظرفیت 300 میلیون متر مکعب وجود دارد که در مناطق مختلف گلستان احداث شده اند.

گلستان در سال های اخیر به دلیل کاهش نزولات جوی و کم توجهی به مصرف بهینه با مشکل خشکسالی و چالش تامین آب مواجه شده است و لازم بوده که مدیریت منابع آب در این استان جدی تر گرفته شود.

استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور بیش از 20 هزار کیلومترمربع وسعت و یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت دارد، کمتر از نیمی از مردم این استان در روستاها زندگی می کنند که تامین زندگی آنان به کشت دیم و آبی در 650هزار هکتار اراضی کشاورزی وابسته است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 4 اسفند 1395، کدخبر: 82440661، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
0
0
این مشکل مربوط به کل شمال کشور می شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین