پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه گزارش آژانس در پاره‌ای موارد ناقص، غیر قابل قبول و مردود است، گفت: با انتشار این گزارش، هیچ دلیل حقوقی، فنی و قانونی برای بسته نشدن مسائل گذشته مربوط به برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد
شعارسال: علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با «علی حسن خلیل» وزیر دارایی لبنان گفت: رشد نگران کننده تهدیدات تروریستی در جهان، ضرورت توجه به ریشه‌های شکل گیری و توسعه این پدیده شوم و همکاری صادقانه جامعه بین‌الملل برای مقابله با تروریسم را اجتناب ناپذیر کرده است.

شمخانی با اشاره به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیرامون برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشورمان گفت: اگرچه این گزارش در پاره‌ای موارد ناقص، غیر قابل قبول و مردود است، لیکن بندهایی از آن ضمن تایید عدم انحراف در برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی به صورت صریح نشان دهنده باطل بودن ادعاها و اتهاماتی است که طی 11 سال گذشته از سوی برخی کشورها در این زمینه مطرح می‌شد.

وی اعتراف آژانس به حقانیت جمهوری اسلامی را دیرهنگام و فاصله گرفتن از رویکرد سیاسی عنوان کرد و اظهار داشت: با انتشار این گزارش، هیچ دلیل حقوقی، فنی و قانونی برای بسته نشدن مسائل گذشته مربوط به برنامه صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با ابراز تاثر از شهادت شمار زیادی از شهروندان لبنان در عملیات‌های تروریستی خاطرنشان کرد: تا زمانی که حمایت مالی سازمان یافته از گروه‌های تکفیری پایان نیابد و مرزها برای ارسال سلاح برای آنها باز باشد، همچنان غیرنظامیان قربانی خواهند شد.

شمخانی نقش ارتش و نیروهای حزب الله لبنان را در تامین امنیت برای لبنان به ویژه در برابر تهدید اصلی منطقه که رژیم صهیونیستی است، ممتاز دانست و تاکید کرد: رویکرد صحیح مقاومت لبنان در مقابله با جریان‌های تکفیری در خاک سوریه موجب کاهش زمینه‌های نفوذ و عملیات جریان‌های افراطی در لبنان شده و امیدواریم ادامه این روند باعث امنیت آفرینی بیشتر برای لبنان شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: امروز درستی و حقانیت محور مقاومت که از ابتدا مقابل این فتنه ایستاد و ماهیت خبیث گروه‌های تروریستی را که به اسم مقابله با دولت سوریه در حال قتل عام مردم بودند، بیش از پیش آشکار کرده است.

وی قطع شبکه‌های ماهواره‌ای المنار و المیادین لبنان را که اقدام به افشای ماهیت تروریسم و ترسیم حقایق می‌کردند، محکوم کرد و گفت: ایجاد مانع برای آزادی بیان در تناقض با ادعاهای کشورهای مدعی حقوق بشر است.

نماینده مقام معظم رهبری تصریح کرد: خلأ سیاسی در لبنان وضعیت شکننده‌ای را پیش روی این کشور قرار داده و امیدواریم با وحدت و درایت سران گروه‌های سیاسی، فردی مناسب که منافع ملی لبنان و جبهه مقاومت را تامین کند، برای عبور از این بحران انتخاب شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور را با توجه به فراهم بودن زمینه‌ها و ظرفیت‌های گسترده موجود خواستار شد.

علی حسن خلیل وزیر دارایی لبنان نیز در این دیدار با اشاره به فرصت‌های همکاری اقتصادی بین دو کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران شریک راهبردی ماست و ما علاقمند به گسترش سطح روابط هستیم.

وی افزود: قطع مسیرهای حمایت مالی از گروه‌های تروریستی برای مقابله با آنان ضروری است و این مسئله با همکاری بین همه کشورها امکان پذیر است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ دوشنبه 16 آذر 1394، کد مطلب: 13940916000961، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین