پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۸۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
رییس جامعه تورگردانان ایران، آمار تقاضای گردشگران خارجی برای سفر به ایران را در سال ۲۰۱۷ مطلوب ارزیابی کرد، اما کمبود اقامتگاه مناسب گردشگری را مهم‌ترین چالش پیش‌رو دانست و خطاب به مقامات گردشگری و هتلداری کشور، گفت: فاجعه‌ فروردین و اردیبهشت‌ماه را دریابید.

شعار سال: ابراهیم پورفرج که بارها در این‌باره هشدار داده و پیش‌تر نیز از رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواسته بود برگزاری همزمان همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی با فصل اوج ورود گردشگران خارجی به کشور را مدیریت کند و در هیأت دولت نیز برای آن چاره‌ای بیاندیشند، اظهار کرد:‌ شاید هتلداران هر بار در برابر این هشدارهای ما آمارهایی را اعلام کنند که حاکی از ظرفیت خالی در اقامتگاه‌های کشور باشد، اما باید به این نکته توجه کرد که مورد اشاره‌ی تورگردان‌ها هتل‌های ۵ و ۴ ستاره و نهایت ۳ ستاره‌ی گردشگرپذیر است. ما از هر هتلی برای اسکان گردشگران نمی‌توانیم استفاده کنیم، باید استانداردهایی را درنظر بگیریم. بر همان اساس نیز اعلام می‌کنیم با کمبود اقامتگاه‌ مناسب گردشگری روبرو هستیم.

وی ادامه داد: دقیقا در فصلی که جمعیت زیادی از گردشگران متقاضی سفر به ایران هستند، تهران که مبدأ ورودی کشور است، میزبان نمایشگاه بین‌المللی نفت و انرژی شده و ظرفیت هتل‌های خوب شهر هم تحت تاثیر مهمانان خارجی آن نمایشگاه قرار گرفته است. متاسفانه شرایط پیش‌رو، بازار گردشگری فروردین و اردیبهشت‌ماه را به وخامت کشانده و نگرانی‌های بسیاری را از بابت کمبود اقامتگاه مناسب، ایجاد کرده است.

رییس جامعه تورگردانان ایران با تاکید بر لزوم اصلاح مدیریت هتلداری در کشور اظهار کرد: درحال حاضر میزان تقاضای گردشگران خارجی برای سفر به ایران خوب است، اما دو نگرانی بزرگ وجود دارد؛ نخست سیاست‌های دولت آمریکا است که نگرانی‌هایی از بابت به چالش کشیدن بازار گردشگری ایران را بوجود آورده، هرچند در داخل کشور به شدت پیگیر هستیم تا چاره‌ای برای آن بیاندیشیم و در دیگر سو، رعایت نشدن مدیریت اقامت در کشور است که دست ما را برای پذیرش گردشگران بیشتر، بسته و شرایط را نامطئمن کرده است که انتظار داریم با توجه به درخواست‌ها مکرر، بازنگری در این بخش صورت گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 07 اسفند 1395، کد مطلب: 95120703941: www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
0
0
خوب نمایشگاه ها را عوض کنیم . کاری نداره که فقط تغییر یه تاریخه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین