پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که اتهامات مجلس درباره‌ عضویت در هیات مدیره 19 شرکت وارد نبود، گفت: نماینده سوال کننده با دولت مشکل دارد و هرچند وقت یکبار یک بهانه‌ای ایجاد می‌کند.

شعار سال : محمدرضا نعمت‌زاده روز سه‌شنبه در حاشیه همایش توسعه همکاری‌های ایران و فنلاند در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره‌ "سوال روز گذشته حمید رسایی - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مبنی بر عضویت وزیر صنعت، معدن و تجارت در هیات مدیره 19 شرکت همزمان با سمت وزارت" اظهار کرد: موضوعات مطرح شده قطعا وارد نبود و همه اینها اتهام است و من اینها را در سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات اداری نیز نوشتم.

وی در پاسخ به این‌که چند درصد احتمال استیضاح وی از سوی مجلس وجود دارد؟ گفت: نمی‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم؛ به هرحال مجلس مختار است اما ما نیز وظایف خودمان را انجام می‌دهیم.

نعمت‌زاده با اشاره به نماینده سوال‌کننده از وی افزود: این آقا با دولت مخالف است و هر روز هم یک بهانه‌ای دارد.

*توضیحات جدید از قراردادهای خودرویی

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان این‌که ایران در قرار‌داد‌های خودرویی که در حال انجام است صادرات 30 درصد از خودروهای تولیدی را در دستور کار این قرار‌داد‌ها گذاشته است، گفت: یک ماه دیگر این قرار‌دادها امضاء خواهد شد و شرکت‌های طرف قرار‌داد نیز مشخص می‌شوند به هر حال تفاهمات انجام شده و شرکت‌های طرف قرار‌داد منتظر عملیاتی‌شدن برجام هستند.

وی ادامه داد: این قرار‌داد‌ها با خودروسازانی از کشورهای فرانسه، آلمان و سوئد نهایی شده و با کشورهای دیگری چون ژاپن و ایتالیا در مراحل اولیه قرار دارد.

*برنامه‌های نعمت‌زاده برای افزایش تجارت با فنلاندی‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در همایش توسعه همکاری‌های ایران و فنلاند گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای توسعه در ایران و فنلاند، می‌توانیم در آینده حجم تجارت خارجی دو کشور را در قالب سیاست‌هایی که به سایر کشورها نیز اعلام کرده‌ایم افزایش دهیم؛ البته تاکیدمان بر تجارت دراز‌مدت و استراتژیک است.

نعمت‌زاده با بیان این‌که در دو سال گذشته مذاکرات سختی را با کشورهای 1+5 داشتیم، اظهار کرد: خوشبختانه این کشورها متوجه شدند که اظهارات ما ابتدا بر مبنای حصول بین‌المللی بوده و استفاده غیرصلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای نداشته‌ایم.

وی با اشاره به ایجاد فضای جدید به توافق‌ رسیدن مذاکرات ایران و گروه 1+5 ادامه داد: در ماه‌های اخیر شاهد هیات‌های زیادی از کشورهای مختلف دنیا به ایران بودیم و امیدواریم سفر هیات فنلاندی به ایران نیز برای توسعه مناسبات موفقیت‌آمیز باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به ظرفیت‌های بالای توسعه در دو کشور اشاره کرد و گفت: برهمین اساس می‌توانیم در آینده حجم تجارت خارجی دو کشور را در قالب سیاست‌هایی که به سایر کشورها نیز اعلام کرده‌ایم افزایش دهیم.

نعمت‌زاده با تاکید بر این‌که ما به دنبال مناسبات دراز‌مدت و استراتژیک هستیم، اظهار کرد: گرچه تجارت موردی هم می‌تواند مفید و خوب باشد اما نمی‌تواند پایه اصلی ارتباطات استراتژیک قرار گیرد.

وی در ادامه درباره دیدار با وزیر تجارت خارجی و توسعه فنلاند و مباحث مطرح شده بین دو کشور ادامه داد: مدتی بود که روابط بین ایران و کشورهای اروپایی به حداقل رسیده بود و پس از این مدت حضور پررنگ کشورهای اروپایی در کشور می‌تواند شروع خوبی باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که کشور فنلاند در زمینه‌های جنگل، محیط زیست، انرژی‌های تجدید‌پذیر، تصفیه آب و فاضلاب و به‌طور کلی صنایع پاک رتبه‌های بسیار خوبی در دنیا دارد، گفت: هیات فنلاندی با حدود 100 شرکت در ایران حضور یافته که به گفته سفیرشان بزرگ‌ترین هیات خارجی فنلاند تاکنون بوده است که امیدواریم در این دیدار زمینه‌هایی را برای همکاری بین دو کشور تعریف کنیم.

نعمت زاده با اشاره به برگزاری سمیناری در این رابطه در اسفند‌ سال جاری اظهار کرد: قرار شد در این سمینار شرکت‌های فعال و مراکز علمی و پژوهشی مرتبط ایران نیز حضور یابد و وزیر محیط زیست و کشاورزی کشور فنلاند به ایران می‌آید که اسپانسر اجرای این همایش نیز بانک صنعت و معدن است.

وی با بیان این‌که ایران دارای جوانان تحصیلکرده زیاد و منابع طبیعی غنی است، ادامه داد: در زمینه‌ معادن و صنایع معدنی ظرفیت‌های خوبی برای همکاری‌های دو طرف وجود دارد. همچنین ما شرکت‌های فنلاندی را به همکاری بلند‌مدت در قالب سرمایه‌گذاری‌های مشترک تشویق می‌کنیم، زیرا در غیر این صورت همکاری ما نمی‌تواند رشد داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که بازارهای رو به رشدی در کشورهای همسایه ایران وجود دارد، افزود: با احتساب این موضوع کشور ما یک بازار 400 میلیون نفری دارد و این می‌تواند مرکز خوبی برای همکاری کشورهای اروپایی باشد و از ایران به عنوان هاب منطقه‌ای استفاده شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ نشرخبر : 17 آذر 1394 کد مطلب : 94091710261 www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
0
0
برو جمع کن کاسه و کوزه رو . تعداد زیادی از مردم با شخص شحیص وزیر مشکل دارند. از سن ایشان گرفته تا سلامتی بدنی و توان انجام امور تا سالم بودن مجموعه. اگه کسی حرفی نمی زنه دیگه شما هم دست پیش نگیر.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین