پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۹۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: این طور نیست که مجلس خبرگان رهبری در روز مبادا و فقط در وقت بحران بخواهد در مورد رهبری آینده تصمیم بگیرد. کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شده اما هیچ کس از کار این کمیته و اسامی مطرح در آن خبری ندارد حتی خود من از این موضوع خبر ندارم و حتی به دنبال آن نرفتم که این مطالب محرمانه را بدانم.

شعارسال: حجت‌الاسلام و المسلیمن سیداحمد خاتمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری دومین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: این اجلاسیه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا مجلس خبرگان رهبری در خصوص گزینه‌های رهبری آینده نظام ازهم اکنون گزینه‌هایی را در دست بررسی‌ دارد؟ گفت: بنده در نشست خبری قبلی نیز گفتم که در کمیسیون اصل صد و هفتم مجلس خبرگان رهبری کمیته‌ای به همین منظور تشکیل شده و چیز جدیدی هم نیست چرا که ۲۰ سال است این موضوع مورد بحث است.

*آقا گفتند شما باید در آستینتان ۱۰ رهبر داشته باشد

سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در دیداری که خبرگان رهبری با رهبری معظم انقلاب در حدود ۱۵ سال پیش داشتند آقا گفتند شما باید در آستینتان ۱۰ رهبر داشته باشد بر اساس همین نظر آقا کمیته‌ای محرمانه تشکیل شد تا در مورد افرادی که می‌توانند در این جایگاه قرار گیرند بررسی‌های لازم صورت بگیرد.

*اگر رهبری معظم انقلاب بخواهند اسامی این افراد در اختیارشان قرار خواهد گرفت

حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی اضافه کرد:‌ اگر رهبری معظم انقلاب بخواهند اسامی این افراد در اختیارشان قرار خواهد گرفت .

*از نام افراد مطرح شده در این کمیته اطلاعی ندارم

وی ادامه داد: البته هیچ کس از کار این کمیته و اسامی مطرح در آن خبری ندارد حتی خود من از این موضوع خبر ندارم و حتی به دنبال آن نرفتم که این مطالب محرمانه را بدانم.

وی گفت: این طور نیست که مجلس خبرگان رهبری در روز مبادا و فقط در وقت بحران بخواهد در مورد رهبری آینده تصمیم بگیرد.

سخنگوی خبرگان رهبری در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه پروژه نفوذ که در فضای سیاسی کشور مطرح شده آیا در مورد احتمالات نفوذ در زیر مجموعه‌های دستگاه رهبری نیز بررسی می‌شود؟ گفت: در مجلس خبرگان رهبری تاکنون چندین بار خطر نفوذ مطرح شده و در یکی از جلسات کمیسیون سیاسی در مورد استراتژی نفوذ با حضور کارشناسان امنیتی بررسی‌های لازم صورت گرفته است.

خاتمی افزود: البته کلا مطالبی که در کمیسیون‌های خبرگان مطرح شده محرمانه است مگر اینکه هیئت رئیسه محترم مجلس خبرگان رهبری اجازه اعلام آن را بدهد اما در مجموع در مورد مساله نفوذ هم کارهایی صورت گرفته است.

او در ادامه سخنان خود و در پاسخ به سوالی پیرامون تصویب حقوق ۲۴ میلیونی مدیران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مسائل را همه جانبه دید؛ ارزش هایی که انقلاب اسلامی داشته را ببینید و در کنارش مشکلات هم باید دیده شود.

او گفت: آنچه انقلاب در عرصه استقلال کشور عرضه کرده این است که استقلال واقعی برای کشور ایران بعد از انقلاب اسلامی رقم خورده؛ همچنین اقتدار سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که در منطقه حرف اول را زده و در عرصه جهانی نیز تاثیرگذار است.

سخنگوی هیات رییسه خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در عرصه‌های مختلف علمی، از جمله پزشکی، هسته‌ای و ... انصافا تحولات گسترده‌ای صورت گرفته و همچنین مردمسالاری دینی در این کشور به خوبی مشاهده می‌شود در حالی که در رژیم شاه این گونه نبود؛ اینها را ببینید مشکلات را هم ببینید.

خاتمی تصریح کرد: قوه مقننه یکی از قوای سه‌گانه مورد احترام مردم و در حقیقت به تعبیر اما م عصاره فضایل ملت است اما انتظار نمی‌رفت با توجه به زخم کهنه حقوق‌های نجومی چنین مصوبه‌ای در مورد حقوق مدیران داشته باشند.

سخنگوی هیات رییسه خبرگان رهبری اظهار کرد:‌ همان گونه که توقع می‌رود احترام مجلس توسط دیگران حفظ شود اما خود مجلسیان هم باید حریم آن را حفظ کنند و طریق حفظ حریم مجلس توسط مجلسیان نیز این است که نگاه به بیرون داشته باشند و ببینند که مردم از این مساله مثل حقوق‌های نجومی ناراحت و رنجیده هستند.

او گفت: امیدوارم قبل از رفتن این مصوبه به شورای نگهبان, مجلسیان این موضوع را پس بگیرند و الا از شورای نگهبان انتظار می‌رود که به وظیفه‌شان عمل کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار خبر 14 اسفند 1395، کدمطلب: 450998 ،www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین