پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۷۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
وزیر خارجه بریتانیا هشدار داده است که جایگزین راهکار تشکیل دو دولت در مناقشه اسرائیل و فلسطین، یک نظام آپارتایدی خواهد بود.

شعارسال: به نقل از خبرگزاری فرانسه، بوریس جانسون وزیر حارجه بریتانیا در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست که روز پنجشنبه منتشر شد، تاکید کرد: جایگزین اصلی برای راهکار تشکیل دو دولت برای حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین، یک نظام آپارتایدی خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: چیزی که ما می گوییم این است که شما باید راهکار تشکیل دو  دولت داشته باشید یا در غیر این صورت، با یک نظام آپارتایدی روبرو خواهید شد.

جانسون روز چهارشنبه نیز در سخنانی تاکید کرد که دولت لندن همچنان نسبت به تعهد حمایت از راهکار تشکیل دو دولت برای حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل پایبند خواهد بود.

اظهارات جانسون در شرایطی مطرح شده است که سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نگرانی ها و نااطمینانی هایی را درباره تلاش های غرب برای دستیابی به راهکار تشکیل 2 دولت به وجود آورده است.

ترامپ در دیدار اخیر خود با بنیامین نتانیاهو گفته است که برای حمایت از یک دولت واحد حاضر است اگر این راهکار منجر به صلح و آرامش در منطقه شود.

جانسون در رام الله از فعالیت های شهرک سازی اسرائیل انتقاد کرده ولی در مقابل علیه اقدامات فلسطینی ها نیز صحبت نموده است.

جانسون گفت: بی شک مردم اسرائیل باید احساس کنند که می توانند در امنیت و بدون ترس از تروریسم و خشونت زندگی کنند. ولی از سوی دیگر، این مساله نیز مهم است که موانعی مثل تسریع روند شهرک سازی و تسریع روند تخریب ها، نیز متوقف شود.

بریتانیا از قطعنامه دسامبر شورای امنیت در مخالفت با شهرک سازی اسرائیل، حمایت کرده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20اسفند1395، کدخبر: 1350875:www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
0
0
زمین و خونه طرف رو غصب کرده و دایعه د ار تشکیل دولت انحصاری هم هست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین