پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۴۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
قلعه هزاره یا ( قلعهٔ بی بی مینو )، واقع در بخش مرکزی شهرستان میناب و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است.

شعار سال: تنها بنای تاریخی موجود در شهر میناب قلعه‌ای موسوم به قلعه هزاره‌است . مردم بومی منطقه این بنا «قلعهٔ بی بی مینو» می‌نامند.







اهالی معتقدند که در روزگاران گذشته دو خواهر به نام های بی بی مینو و بی بی نازنین این شهر را بنا کرده‌اند ودر این قلعه زندگی می‌کرده‌اند. گویا در گذشته دو قلعه وجود داشت که یکی از قلاع ویران شده و تنها قلعه باقی مانده به نام قلعه «هزاره» یاقلعه «بی بی مینو» شهرت یافته‌است .


این قلعه تا اواخر دوره قاجاریه مرکز حکومت محلی بوده‌است و در اطراف آن، خندقی کنده شده بود . آن زمان همیشه صد سرباز مسلح در قلعه مستقر بوده و نگهبانی می‌داده‌اند . درحال حاضر، ازاین قلعه مخروبه و متروکه باقی مانده‌است .


با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت گردشگری ایران، تاریخ ، کد مطلب:: www.gardeshgariiran.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عععع
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
بی بی مینو سیده و عارف بزرگ شاهزاده ای که خواهر شاه بی بی است هما بی بی ش هبانوی بزرگ که امپراتور جنوب است چهار خواهر هستند بی بی گوهر نیز زیارت گاهش زیر شهر تخت است و دیگر خواهر بی بی نازنین است یا بی بی نانی در بلوچستان پاکستان در کنار آبشار پیر غیب بولان مقبره بی بی نانی است.بی بی مینو قلعه ای بالای کوه ساخت و در سراسر سر زمین سبعه بر فراز گوهای بلند نیز افرادش قرار گرفتند در روز با آینه و در شب با آتش علامت می دادند و از دوست ترین نقطه که گوهای اطراف فارغان و لار و بستک و ... به ایشان سریع خبر می رسید بی بی مینو یک لشکر بیش از هجده هزار نفری داشت و در صمنایشان به بی بی دوست معروف بودند زیارتگاه ایشان در زابل است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین