پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
مدیر کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی لرستان از نهیه نقشه‎های یک پنجاه هزارم در استان خبر داد. ‌مهندس احدالله فاضلی ، اظهار کرد: یکی از طرح‏‌های اقتصاد مقاومتی اداره کل زمین شناسی استان تهیه نقشه اکتشافات مواد معدنی بوده که در حال حاضر به پایان رسیده است.
شعارسال: وی با بیان اینکه این طرح قرار بود تا خردادماه سال آینده انجام شود، افزود: خوشبختانه با پیگیری‏‌هایی که انجام شد طرح زودتر از موعد مقرر به سرانجام رسیده است.

فاضلی ادامه داد: اعتبارات استانی که برای این پروژه در نظر گرفته شده بود، جوابگوی انجام طرح نبود و ما توانستیم از محل اعتبارات ملی برای آن تخصیص بگیریم.

مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی لرستان با اشاره به نتایج این طرح گفت: در شهرستان ازنا طی بررسی‌هایی که داشتیم پی به وجود معادن مس بردیم و با توجه به موقعیت استراتژیک و مهم الشتر و نورآباد ضمن این کار پتانسیل‌یابی مواد معدنی نیز با توجه به رسوبات آبراهی آن انجام شد.

وی از بررسی‌های معدنی در رابطه با وجود طلا در الیگودرز اشاره کرد و افزود: نتایج خوبی در این رابطه انجام شده است.

فاضلی از بررسیهای معدنی در رابطه با وجود طلا در الیگودرز اشاره کرد و افزود: نتایج خوبی در این رابطه به دست آمده است.

مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی لرستان اضافه کرد: برای سه منطقه رحمانشاهی، سراب دوره و فیروزآباد نقشههای یک پنجاه هزارم تهیه شده که این نقشهها به عنوان مقیاس میانه و مناسب در نظر گرفته میشود. در این مناطق همزمان با کار اکتشاف معدنی بررسیهای زیست محیطی نیز انجام شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 25 اسفند 1395، کدخبر: 95122516285، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین