پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۳۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
پل تاریخی فیروز آباد جزء بناهای مربوط به دوران جنگ جهانی دوم بوده و در زمان هیتلر، صدر اعظم آلمان توسط مهندسین آلمانی بنا شده است که هم اکنون متفاوت ترین پل تاریخی ایران بوده و روزانه گردشگران و میهمانان بسیاری از این بنای تاریخی بازدید می کنند.
شعارسال: پل تاريخي فيروزآباد اقع در شهرستان کوثر(جنوب استان اردبیل) در سال ۱۳۱۲ و در زمان جنگ جهاني دوم بر روي رودخانه اي واقع در مركز بخش فيروز كه محل عبور آب دو رودخانه گيوي چاي و سنگورچاي مي باشد بنا شده است.

اين پل به طول تقريبي ۲۰متر و با ارتفاع ۱۵ متر با يك دهانه با قوس بيضي شكل مي باشد كه در هر دو طرف با دو هلال بزرگ و كوچك در طرفين بر روز صخره سنگ تماما از مصالح طبيعي احداث شده است.

پل تاریخی فیروز آباد توسط مهندسين آلماني احداث شده و کاربرد آن برای عبور نیروهای آلمانی بود که امروز نماد شهرستان کوثر در بخش گردشگری محسوب می شود و از نظر اصول معماري و سبك اجرا متفاوت با پل هاي تاريخي ايران است.

در طول چندین سال اخیر، اقداماتي توسط ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گرشگري استان اردبيل براي مرمت اين پل انجام شده است ولی این بنای تاریخی هم اکنون به عنوان منطقه نمونه گردشگری به ثبت رسیده و نیازمند توجه بیش از پیش مسئولین می باشد.

علاوه بر قدمت تاريخي، پل فيروزآباد همچنان به عنوان تنها پل ارتباطي بر روي رودخانه گيوي چايي در منطقه و بخش فيروزآباد شهرستان کوثر مورد استفاده اهالي روستاها و مرکز بخش فيروز قرار مي گيرد.

اما طی چندین سال پیش به علت عبور و مرور کاميون هاي سنگين و بي توجهي نسبت به حفظ آن، خسارات جبران ناپذيری به اين پل تاریخی شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما، تاریخ انتشار: 4 فروردین 1396 ، کدخبر: 65057، www.sabalaneh.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
این پل انقدر که بهش رسیدگی نمیشه داره از بین میره وخراب میشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین