پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۵۶۷۲۴
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه عمده نگاه دولت به بنگاه های اقتصادی بزرگ است گفت: نکاه صرف به بنگاه هاب بزرک نمی تواند مشکلی از ما حل کند و باید به سمت توسعه بنگاه های کوچک زود بازده برویم.

شعار سال: علی فاضلی با اشاره به برخورداری کشور از ظرفیت های متعدد به منظور توسعه اقتصادی گفت: یکی از این ظرفیت ها توان تاسیس بنگاه های کوچک اقتصادی است ولی باید دولت هم به این مسئله توجه کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مسئله رکود کشور حل نشد گفت: نکته قابل توجه اینجاست که رکود و تورم هر دو در کنار هم بودند و این مسئله عجیبی است.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه این مسئله اصلا توجیه پذیر نیست گفت: با توجه به مبانی اقتصادی زمانی که رکود وجود دارد نباید تورم باشد ولی تضاد این مسئله سال گذشته به روشنی نمایان بود.

فاضلی با بیان اینکه ۴۷ سال سابقه فعالیت در حوزه اقتصاد کشور را دارم گفت: با توجه به سابقه فعالیت خود در این عرصه ایران را یک کشور صنعتی نمی پندارم.

وی با بیان اینکه علی رغم ارائه تسهیلات متعدد به بنگاه های بزرگ ایران شاهد اشتغالزایی و ارتقا کیفیت محصولات نبویم گفت: همین مسئله کافی است تا نگاه و توجهمان را به سمت توسعه بنگاه های کوچک سوق دهیم.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه می توان از تجارب سایر کشورها در راستای رونق اقتصادی بهره گرفت اضافه کرد: حتی با نگاهی اجمالی به سایر کشور های توسعه یافته در می یابیم که این کشور ها با توجه به رشد و توسعه بنگاه های اقتصادی کوچک مراحل رشد و ترقی را طی کرده اند.

فاضلی همچنین با اشاره به سرعت توسعه علوم مختلف بیان کرد: توجه به علوم دانش بینان هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که علوم مختلف می توانند به همراهی اقتصاد بیایند.

وی اضافه کرد: متاسفانه امروزه کمتر به رشد و توسعه علوم دانش بینان توجه می شود در صورتی که با توجه به این مسئله می توان در آینده به سود دهی خوبی دست یافت.

رئیس اتاق اصناف ایران اذعان کرد: باید آموزش ها و خدمات مطلوب با محوریت مسائل دانش بنیان به خوبی به مردم ارائه شود که به موجب آن بنگاه های کوچک اقتصادی نیز به سمت استفاده از علوم دانش بنیان سوق می یابند.

وی در پایان اضافه کرد: توجه به توسعه صنعت کشاورزی نیز می تواند در راستای رشد و توسعه اقتصادی کشور موثر باشد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اصفهان بیدار، تاریخ انتشار: 26 اسفند 1395، کد مطلب: 71280:www. esfahanebidar.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین