پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۱۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: در موج اول سفر گیلان در ردیف اول استان های مقصد سفر گردشگران نوروزی بود.

شعار سال: رضا علیزاده اظهار کرد: تا امروز بیش از ۸۵۵ هزار خودرو وارد گیلان شده است که نسبت به سال گذشته با رشد ۲۸ درصدی همراه بوده است.

وی گفت: با توجه به مراکز اقامتی در نظر گرفته شده حدود ۴ میلیون و ۴۶۰ هزار نفر شب اقامت را در استان تجربه کردیم، که رشد ۲۳ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه تحلیل های آماری نشان از این امر دارد که گیلان مقصد این سفرها بوده است گفت: در موج اول سفر گیلان در ردیف اول استان های مقصد سفر گردشگران نوروزی بود، همچنین شاهد افزایش بازدید از مکان های تاریخی و فرهنگی بودیم به گونه ای که۱۰۴ هزار و ۲۰۴ نفر از مجموعه موزه ها و مکان های تاریخی استان بازدید کردند که زشد ۱۲/۵ درصدی را نشان می دهد

علیزاده با بیان اینکه انتظار افزایش میزان مسافران در دور دوم سفرها را داریم گفت: ۱۷۴۵ واحد گردشگری با طرفیت ۲۴ هزار تخت آماده پذیرایی از مسافران بودند که در کنار آن مجموعه های موقت همانند اسکان فرهنگیان و کمپین ها موقت را آماده کردیم که روزانه به طور متوسط می توانستیم پذیرای ۷۰۶ هزار نفر شب باشیم.

علیزاده با اشاره به وجود ۴۰۰ گروه بازرسی از دستگاه های مختلف برای بازدید از مجموعه های مختلف خبر داد و گفت: این بازرسان در ۱۴۰۰ بازدید از اماکن مختلف ۶۰ مورد تذکر شفاهی و ۱۵ مورد تذکر کتبی شده است.

وی با اشاره به بهبود زیرساخت های استان گیلان برای حمل و نقل مسافر در سالیان اخیر گفت: با افتتاح راه آهن از سال آتی انتظار تغییرات و افزایش محسوس مسافران را داریم که باید خود را برای آن آماده کنیم، که علاوه بر مبحث داخلی به افزایش گردشگران خارجی نیز کمک می کند، امسال نیز تاکنون ۴۸۸ نفر گردشگر خارجی وارد استان شده اند که عمدتا از کشورهای آذربایجان، آلمان، روسیه، گرجستان نسبت به سال گذشته ۷٫۵ درصد افزایش داشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان با اعلام اینکه ۱۱۴ پروژه گردشگری شامل ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در گیلان وجود دارد، گفت: در سال گذشته تجربه خوبی از کمک بانک ها نداشتیم و تنها به دو پروژه به مبلغ ۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد ، مطمئنا قدری حمایت بانک ها به افتتاح و بهره برداری از پروژه های بخش گردشگری کمک شایانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طرح تقویت گردشگری روستایی در روستای دهنه سر شیجان روز پنجشنبه این هفته همزمان با سفر رییس جمهور به گیلان افتتاح خواهد شد افزود: این طرح با همکاری صندوق کارآفرینی امید صورت گرفت که طرح بوم گردی و بحث تقویت صنایع دستی انجام شد و برای اولین بار طرح رستوران درختی در این روستا افتتاح می شود که از قبل آن حدود ۲۰۰ روستایی می توانند مشغول بکار شوند.

وی با توجه به نامگذاری شعار سال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: از اولویت های اصلی ما در سال ۹۶ تکمیل پروژه های نیمه تمام است که در صورت تکمیل حدود ۳ هزار شغل در استان ایجاد می شود و همچنین در حوزه صنایع دستی سعی در تمرکز بیشتر داریم تا از ۲۱ هزار نفر به ۲۵ هزار فرد مشغول در این صنایع کار آفرین برسیم.


با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری بین المللی کاسپین، تاریخ 8 فروردین 96، کد مطلب: 204184: www.caspress.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
0
0
خارج رفتنش چرا اینقدر صدا کرد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین