پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۱۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور گستره اختیارات ارتش را برای حملات هوایی به مواضع و عناصر گروه تروریستی الشباب سومالی افزایش داده است.

شعارسال: به نقل از خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام پنتاگون که به شرط ناشناس ماندن سخن می گفت، صدور این فرمان بِدین معنی خواهد بود که ارتش آمریکا از این پس مجبور به ذکر علت تصمیم برای حملات هوایی نخواهد بود، که بصورت بالقوه به حملات هوایی تهاجمی تری منجر خواهد شد.

گسترش قدرت ارتش همچنین اختیارات بیشتری در تصمیم گیری برای اجرای حملات هوایی به ژنرال توماس والدهازر فرمانده نیروهای آمریکا در قاره آفریقا خواهد داد.

ناخدا جف دیویس سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد: رئیس جمهوری پیشنهاد وزارت دفاع را برای افزایش دقت حملات هوایی در حمایت از نیروهای نظامی اتحادیه آفریقا مستقر در سومالی و عملیات نیروهای امنیتی این کشور، تصویب کرده است.

این نیروها علیه شبه نظامیان گروه افراطی الشباب مرتبط با القاعده می جنگند، که گرچه در سال 2011 توسط نیروهای اتحادیه آفریقا از مگادیشو پایتخت سومالی بیرون رانده شدند، اما هنوز بخش هایی از این کشور آفریقایی را تحت اشغال دارند.

این تصمیم در راستای سیاست دولت ترامپ جمهوریخواه برای گسترش اختیارات ارتش بویژه برای اجرای حملات هوایی تهاجمیتر در برخی کشورهاست.

ارتش آمریکا دولت دمکرات باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین را به موشکافی و نظارت دقیق بر عملیات رزمی متهم کرده بود.

اوباما به دقت حملات پهپادهای ارتش آمریکا را علیه گروه تروریستی القاعده در سومالی و یمن زیر نظر داشت که ترامپ جانشین وی نیز آن را پیگیری می کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران، تاریخ انتشار: 11فروردین1396، کدخبر: 531581: www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
0
0
مریضه این آمریکاها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین