۱ ــ آیا این نوع پاسخگویی جناب وزیر، شباهتی به رفتار یک خدمتگزار با ولینعمت خود دارد؟
۲ ــ این پاسخ جناب وزیر به یک شهروند که "ما وظیفه نداریم برای چند روز برای شما پارکینگ تأمین کنیم” چه تأثیرات منفی در رفتار و وظیفه پاسخگویی زیردستان ایشان خواهد گذاشت؟
۳ ــ در فرودگاههای مختلف در شهرهای آلمان دو نوع پارکینگ وجود دارد؛
الف) یکی برای اتومبیلهای مراجعانی که بهمنظور بدرقه یا استقبال مسافران یا انجام کاری (کوتاهمدت) به فرودگاه مراجعه میکنند که البته این پارکینگها در فاصله نزدیک به ترمینالها بوده و نرخ آن نسبتاً گران است و بر اساس ساعت استفاده از پارکینگ محاسبه میشود.
ب) دیگری پارکینگی با فاصله دورتر از ترمینالها با نرخی بسیار ارزانتر جهت پارک خودروهای مسافرانی که با اتومبیل خود به فرودگاه میروند و در طول سفر خود، خودرو را در پارکینگ فرودگاه پارک میکنند.
ناگفته نماند در طول شبانهروز اتوبوسهایی تحت عنوان شاتل با برنامه زمانبندی دقیق و مشخص بین پارکینگها و ترمینالها وظیفه جابهجایی مسافران را بهعهده دارند.
حال این پرسش مطرح است که اگر تأمین چنین امکانی برای شهروندان بهعهده وزیر مربوطه یا سازمان متولی که آن هم از زیرمجموعههای تحت امر جناب وزیر است، نباشد پس بهعهده چه سازمان یا چه شخصی است؟
۴ ــ این پاسخ جناب وزیر به این شهروند، منافع چهکسی را بیش از پیش افزایش و تضمین میکند؟ ملت یا افراد خاص؟
۵ ــ آیا این رفتار امید مردم به پاسخگو بودن مسئولان را ارتقا میبخشد؟ یا اینکه به یاد رفتارهای اربابان با رعایای خود (در سالهای دور که مقدمات انقلاب اسلامی را فراهم کرد) میاندازد؟
با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری بیان، تاریخ انتشار: 28 اسفند 1395 ، کدخبر: 95156، www.bayangolpayegan.ir