پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۶۴۹
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۹
به روشنی نشان می دهدکه دولت تدبیر وامید ناکارامدترین دولت بعد از انقلاب است و روحانی دیگر نمی تواند بگوید چه تحویل گرفته است، چراکه وقت آن است که بگویند دراین چهارسال چه کرده است
شعار سال: کمترازدوماه به پایان ریاست جمهوری حسن روحانی باقی نمانده است. رییس جمهوری که با وعده های زیادی وارد عرصه انتخابات درسال 92 گردید، و قولهای زیادی برای بهبود اقتصاد و معیشت مردم داد، که مهم‌ترین آن، وعده 100روزه بود. اکنون که دیگرزمان هم دیگرفرصت به او نخواهدداد، وقت آن رسیده است که عملکرد بسیارضعیف اورادرباره سالی که گذشت، مورد نقد و بررسی قرارداده وقضاوت رابه عهده خوانندگان محترم بگذاریم.

سالی که مقام معظم رهبری آن راسال اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل نامید.معظم له که بانگاه بسیار تیزبینانه تمامی مسایل خارجی وداخلی رارصدمیکند بااین شعاری که درسال 95دادند خواستار اقدام عملی مسؤولان خصوصا قوه مجریه دراین زمینه شدند، که متاسفانه عملیاتی نگردید. معظم له در این شعار چهار اصل 1_تقویت تولیدداخلی 2_رفع بیکاری 3_حل مشکل رکود 4_مهارگرانی، را برای تقویت اقتصاد مقاومتی خواستار شدند که متاسفانه عملی نگردید. ما در این نوشته مختصرابه شرح این چهار اصل خواهیم پرداخت.

1-تقویت تولید داخلی

براساس نظرهمه کارشناسان اقتصادی،هرکشوربرای رسیدن به یک بنیه اقتصادی قوی و توانمند، نیازمند تولید داخلی و تقویت قوی آن است.واین به دست نخواهد آمد جز باراه اندازی وتوسعه کارخانه هاوبنگاه های زودبازده واستفاده ازمنابع مهم انسانی کشور.

2- رفع بیکاری

مهم‌ترین چالش فراروی اقتصاد مقاومتی، بیکاری جوانان است.کشورماکه یکی ازکشورهای جوان.دنیاست،سالهای سال است که بیکاری جوانان به عنوان یک معضل مهم اقتصادی کشور را با مشکل روبرو کرده است. توجه به منابع انسانی کشور و آموزشهای لازم جهت ورود به کار جوانان و اقدام عملی هر سه قوه با برنامه ریزی های لازم می تواند معضل بیکاری جوانان راحل کند و اگر این مشکل عمده کشور حل شود به راحتی می توان فرهنگ اصیل اسلامی و انقلابی ایرانی را نهادینه کرد، به نحوی می توان گفت، بیکاری مهم ترین چالش فراروی فرهنگ ناب اسلامی و انقلابی ایرانی است.

3-حل مشکل رکود

رکودبازار واقتصادکشورنیزیکی ازچالش های اقتصاد مقاومتی است که اگر به آن توجه نشود، یکی از چالش. اساسی اقتصاد مقاومتی است .ومشکل آن بابرنامه ریزی وتوجه به بازار خصوصاصادرات ،توجه.به بازرگانی و...امکان پذبراست.

4- مهارگرانی

گران بودن اجناس و کالا

خصوصا کالاهای داخلی در کشو رنیز چالش دیگر اقتصاد مقاومتی است. و اگر این معضل گرانی درکشور مهار نشود، در آینده با مشکل مهم اقتصادی که به قول شهیدمطهری گرچه اقتصاد زیربنا نیست ولی کم بنایی هم نیست، مواجه کرده و کشور را به بن بست خواهدرساند.

نتیجه گیری

هرچندکه تاپایان دولت روحانی دیگر تقویت تولید داخلی، رفع بیکاری، حل مشکل رکود، مهارگرانی برای دولت دیگرکاری غیرممکن است ولی باید دولتی که دولت قبل رابه اختلاس متهم می کرد امروز خود به بزرگترین دولت اختلاس بعدازانقلاب لقب گرفته ازاختلاس8000میلیارد صندوق ذخیره گرفته تاحقوقهای نجومی که هنوز هیچ برخورد و اقدامی درباره آنها از سوی دولت صورت نگرفته است.به روشنی نشان می دهدکه دولت تدبیر وامید ناکارامدترین دولت بعدازانقلاب است و روحانی دیگرنمی تواند بگوید چه تحویل گرفته است، چراکه وقت آن است که بگویند دراین چهارسال چه کرده است، و برای شعارهای که خودداده چه گلی به سرمردم زده است.وازآه مردم که همواره درتمام صحنه ها ومیدان های حساس انقلاب پشتیبان نظام شکوهمند اسلامی بوده وخواهند بودبایدبترسدچراکه به قول شاعر

هیچ شک نیست که روزی اثری خواهد کرد

تیرآهی که به وقت سحر انداخته ایم


با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز، تاریخ انتشار:9 فروردین 1396 ، کد مطلب: 36222، www.choghadaknews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین