پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۱۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
محبی اظهار کرد: امروز نویسندگان تئاتر از تعداد انگشتان دست هم فراتر نمی‌رود و این مشکل دامن گیر نمایش در سطح کشور است.

شعار سال: احمد محبی در جشن بزرگداشت روز جهانی تئاتر در راستای تجلیل از فعالان عرصه تئاتر استان اظهار کرد: با تلاش اندیشمندان و شورای فرهنگ عمومی هفتم فروردین به عنوان روز جهانی تئاتر نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه تئاترهنری است که در کنار تمام زیبایی ها، زشتی ها و تنگ دستی مادی و معنوی و غم و شادی انسان را همراهی می کند، افزود: تئاتر به این دلیل هنر مردمی است که از ظرفیتهای بالقوه بالایی برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تئاتر در کنار مردم است و شرط زنده بودن آن در کنار مردم زیستن است، گفت: تئاتر و نمایشی که در کنار مردم نباشد بی مفهوم و بی معنا است.

محبی ادامه داد: یکی از دلایلی که به تئاتر زندگی گفته می شود بخاطر توانایی های بالقوه است که اگر به فعلیت برسد می تواند تمام مشکلات جامعه بشری را برطرف کند.

وی با بیان اینکه مشکل متن و کمبود نمایشنامه از مشکلات حوزه تئاتر کشور و استان خراسان جنوبی است، عنوان کرد: امروز نویسندگان تئاتر از تعداد انگشتان دست هم فراتر نمی‌رود و این مشکل دامن گیر نمایش در سطح کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه متون قدیمی مانند مخزن الاسرار، مثنوی مولوی، بوستان، گلستان وسایر منابع دست مایه خوبی برای نمایش هستند، گفت: در دوره جدید افرادی که در حوزه نمایش نامه نویسی فعالیت می کنند بسیار کم هستند.

محبی با اشاره به اینکه تئاتر به تعبیراهالی سینما دوره سربازی و آموزش بازیگر است، ادامه داد: شکل گیری انجمن نمایش استان و برگزاری انتخابات آن از مهمترین اتفاقات سال گذشته بوده است.

وی از ثبت 14 گروه نمایشی با 90 عضو در خراسان جنوبی خبر داد و بیان کرد: سال گذشته 176 اجرای تئاتر در استان داشته ایم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، تاریخ 15 فروردین 96، کد مطلب: 48434: www.birjandrasa.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
بفرمایید کمبود فیلم نامه و متن نمایشنامه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین