پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۶۰۲۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
از زمانی که بنده رییس سازمان امور مالیاتی شدم تاکنون درآمدهای مالیاتی روند رو به رشدی داشته است به گونه‌ای که این رقم از 18 هزار میلیارد تومان به 74 هزار میلیارد تومان در سال جدید رسیده است.

شعارسال: عسگری در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به درآمدهای مالیاتی طی سالهای گذشته گفت: از زمانی که بنده رییس سازمان امور مالیاتی شدم تاکنون درآمدهای مالیاتی روند رو به رشدی داشته است به گونه‌ای که این رقم از 18 هزار میلیارد تومان به 74 هزار میلیارد تومان در سال جدید رسیده است.

وی در مورد رشد مالیاتی مستقیم و غیر مستقیم گفت: مالیات های مستقیم از شش سال گذشته که 73 درصد بوده امروز به 83 درصد رسیده و مالیات های غیرمستقیم نیز از 59 درصد به 49 درصد رسیده است.

عسگری با بیان اینکه دغدغه های زیادی در داخل و خارج سازمان داشته است، گفت: بسیاری از فرآیندهای امور مالیاتی را به صورت الکترونیکی فعال کردیم تا جوابگوی نظام مالیاتی باشد. در این مدت پس از سه سال اصلاح قانون مالیاتی به مجلس رفت و برای مرتفع کردن مسایل مالیاتی بخش اعظم آن را در مجلس مطرح کردیم که به نتیجه رسید.

رئیس سابق سازمان امور مالیاتی با بیان این که لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده نهایی شده، تصریح کرد: از هفته جاری این قانون در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح خواهد شد. همچنین لایحه صندوق فروش نیز در کمیسیون اقتصادی دولت نهایی شده است و به زودی به مجلس می‌رود.

وی با بیان اینکه بسیاری از قوانین فنی و جاری در سازمان امور مالیاتی از سال 1285 تاکنون اصلاح شده افزود: در این مسیر زحماتی زیادی کشیده تا اطلاعات موعدیان از سه سال قبل در پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی تدوین شود . برای طرح جامع مالیاتی زیر ساخت های لازم انجام شده و گسترده ترین شبکه فناوری اطلاعات با پهنای بالا ایجاد شده هاست.

عسگری در بخش دیگری از سخنان گفت: از 4.5 میلیون موعدی مالیاتی 1.5 میلیون در مشاغل خودرویی فعالند که با برون سپاری آن امروز 30 میلیارد تومان از بودجه ما آزاد شد و تنها مجموع خودروهایی 250 میلیارد تومان مالیات می‌دهند و در صدد هستیم همین اقدام را برای نقل و انتقال املاک و برون سپاری آن انجام دهیم.

وی با اشاره به لغو مجوز مهرافرین در دولت قبل افزود: با کمک آقای طیب نیا این مجوز مجددا برقرار شد و جذب نیروی انسانی آن انجام شد.

عسکری با بیان اینکه دست سازمان مالیاتی در کندو است گفت: نظام مالیاتی نیاز به سالم سازی دارد و نباید اطلاعات غلط به این سازمان داده شود و این موضوع باید نهادینه شود که اطلاعات درستی به سازمان امور مالیاتی ارایه شود.

وی گفت: هیچ دارویی بهتر از نترسیدن نیست و باید به سراغ افرادی که فرار مالیاتی می کنند رفت. از خودروهایی گرفته تا پتروشیمی ها .

رئیس سابق سازمان امور مالیاتی، گفت: علیرغم رکود اقتصادی طی سالهای گذشته نظام مالیاتی به درآمدهایی دست یافت و همیشه تلاش داشته‌ایم که سازمان مالیاتی از فضای سیاسی دور کرده و بتوانیم با وجود گستردگی این حوزه این سازمان را حفظ کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار خبر 25 آذر 1394، کدمطلب: 330416، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین